Ta decyzja była strzałem w dziesiątkę

29848

Ponad 2,2 mln pasażerów w niecałe 5 lat – ten wynik pokazuje, jak ważnym i trafionym pomysłem był powrót kolei do Lubina. Mieszkańcy naszego miasta i okolic chętnie korzystają z oferty Kolei Dolnośląskich. W planach są kolejne inwestycje, mające na celu zapewnienie większego komfortu, zarówno podróżnym jak i kierowcom.

Przypomnijmy, że o powrót pociągów do Lubina kilkanaście lat starał się prezydent miasta Robert Raczyński. Stolica polskiej miedzi była największym miastem w Polsce pozbawionym kolei. Jak pokazują liczby, ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę.

– Przewieźliśmy w niecałe 5 lat ponad 2,2 mln ludzi. W Lubinie dziennie z kolei korzysta 2 tys. osób – mówi Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

– Spodziewaliśmy się, że będzie, ponieważ pociągiem można dziś szybciej dojechać do Wrocławia niż samochodem. Często jest tzw. pociąg przyspieszony, który w godzinę lub około godziny dojedzie do centrum miasta. Autem jest to nierealne. Dodatkowo trzeba zapłacić za parking, a czasem i mandat, jeśli w pośpiechu się przekroczy prędkość. Dlatego myślę, że dzisiejsza komfortowa i bezpieczna kolej przyciąga jak magnes – dodaje.

Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich

Prezes KD przypomniał również o powstaniu nowego przystanku Lubin Stadion, który obsługuje mieszkańców w drugiej części miasta. Jego zdaniem, to duża korzyść dla podróżnych z Lubina, ale i nie tylko.

W planach władz miasta jest jeszcze większe zapewnianie komfortowej podróży, również z myślą o kierowcach, którzy muszą czekać podczas przejazdu pociągu. Stąd decyzja Roberta Raczyńskiego o powstaniu centrum przesiadkowego.

– Jest ono planowane i projektowane od kilku lat. Niestety tutaj trzeba z PKP PLK negocjować przepust tunelu, żeby bezkolizyjnie można było przejechać pod torami. W chwili powstania tego tunelu przejazdy kolejowe zostaną zlikwidowane – wyjaśnia Damian Stawikowski.

Oprócz tego mają powstać też dodatkowe miejsca parkingowe tuż przy peronie. Powrót pociągów do Lubina był kluczową inwestycją, zarówno dla miasta jak i przewoźnika, czyli Kolei Dolnośląskich.

W tegorocznych KD planach jest utworzenie połączeń m.in. do Zakopanego, Warszawy czy Giżycka.


POWIĄZANE ARTYKUŁY