LUBIN. „Czarnej Wenus” nie da się oglądać bezboleśnie – tak o filmie jednego z najlepszych współczesnych francuskich reżyserów – Abdellatifa Kechiche – piszą krytycy. 26 grudnia o godzinie 20.30 tę produkcję będą mieli okazje obejrzeć również lubinianie. Pokaże ją kino Helios w swoim cyklu Kino Konesera.
Francuski reżyser w „Czarnej Wenus” wskrzesza postać legendarnej „hotentockiej Wenus” – Saartjie Baartman, oficjalnie pochowanej dopiero w 2002 rok. Saartje była postacią autentyczną. Na początku dziewiętnastego wieku przyjechała z RPA do Londynu. Chciała śpiewać i tańczyć, marzyła o aktorstwie. Stała się zaś wyłącznie ludyczną atrakcją gawiedzi. Potężna, nadnaturalnie otyła, ukrywająca wstydliwe genitalne osobliwości, została wystawiona na sprzedaż niczym ożywiony eksponat w gabinecie ludzkich kuriozów.
„Ten film jest szokujący. Uderza w widza i nie pozwala mu na oddech lub myślenie” – tak pisze o tym filmie zagraniczna prasa.
W Lubinie „Czarna Wenus” pokazana zostanie w cyklu Kino Konesera. Ruszył on w lubińskim Heliosie w październiku. Raz w tygodniu, co poniedziałek, wyświetlane są produkcje nagradzane na filmowych festiwalach, realizowane przez wybitnych twórców.
O tym co jeszcze znajdzie się w repertuarze Kina Konesera mogą zdecydować sami widzowie. Pracownicy lubińskiego Heliosa czekają na propozycje, tego co lubinianie chcieliby zobaczyć. Wystarczy wysłać maila z tytułem na adres: lubin@heliosnet.pl.
Dla stałych wielbicieli cyklu, kino przygotowało też Kartę Kina Konesera, która upoważnia do zniżek nie tylko na bilety, ale również na zestawy w kawiarni i w barze kina.
W styczniu w Kinie Konesera będzie można obejrzeć:
02.01 – „Habemus Papam – mamy papieża”, reż. Nanni Moretti; dramat, Francja/Włochy 2011
Nowy namiestnik stolicy apostolskiej, zaraz po zaskakującym dla niego wyniku konklawe, ma przywitać wiernych zebranych na placu świętego Piotra. Jednak ten głęboko wierzący człowiek nie tylko uważa, że jest niegodny papieskiego urzędu, ale już wkrótce ukradkiem ucieknie z Watykanu. Sytuacja wymyka się spod kontroli i grozi wielkim skandalem. Jedynymi osobami, które mogą stawić czoła tym wydarzeniom, są Rajski, Polak będący od lat rzecznikiem stolicy apostolskiej i wybitny profesor psychiatrii.
09.01 – „Przepis na miłość”, reż. Jean-Pierre Ameris; komedia romantyczna, Belgia/Francja 2010
On jest właścicielem upadającej fabryki czekolady, który umiera ze strachu na myśl o rozmowie z kimś obcym. Ona zna jeden z najlepszych przepisów na czekoladki, ale jest zbyt nieśmiała, żeby wyjawić swój sekret. Tych dwoje mogłoby stanowić idealną parę. Gdyby tylko któreś z nich odważyło się zrobić pierwszy krok…
16.01 – „Szpieg”, reż. Tomas Alfredson; thriller, Wielka Brytania 2011
W Cyrku (tak agenci mówią o MI6 – tajnej brytyjskiej służbie wywiadowczej) działa głęboko zakonspirowany podwójny agent, który ma dostęp do najbardziej tajnych danych brytyjskiego wywiadu. George Smiley, tocząc walkę z czasem, rozpocznie śledztwo, które ujawni największy skandal w historii MI6.
23.01 – „Siostra Mozarta”, reż. Rene Feret; dramat, Francja 2010
Maria Anna, siostra Wolfganga Amadeusza Mozarta, posiada niebanalny talent muzyczny. Dla swojego ojca jest jednak tylko siostrą swojego dużo zdolniejszego brata. A na domiar złego – jest kobietą. XVIII wiek, w którym umiejscowiona jest akcja, nie sprzyja emancypacji. Nannerl, jak zwykło się do niej mówić, próbuje odnaleźć się w czasach, w których przyszło jej żyć, ale patriarchalny układ społeczeństwa i stosunek ojca do jej talentu powoli zabija jej marzenia.
30.01 – „Służące”, reż. Tate Taylor; dramat, USA 2011
Akcja filmu rozgrywa się w stanie Mississipi, przed erą równouprawnienia i opowiada o czarnoskórych służących zatrudnianych w domach bogatych białych.