Tegoroczna, 9. edycja Święta Kina przyciągnęła rekordową liczbę widzów do kin w całej Polsce. Według wstępnych danych, w trakcie trwającego 28 i 29 września wydarzenia sprzedano niemal 600 tysięcy biletów, co oznacza wzrost frekwencji ponad 2,5-krotnie w porównaniu do poprzedzającego weekendu.
Święto Kina to ogólnopolska inicjatywa mająca na celu promowanie kultury filmowej oraz wspieranie branży filmowej. Kina biorące udział w wydarzeniu oferowały bilety w specjalnej, obniżonej cenie wynoszącej tylko 13 złotych. W akcji uczestniczyły sieci Cinema City, Helios i Multikino, które są zrzeszone w Polskim Stowarzyszeniu Nowe Kina, a także Stowarzyszenie Kin Studyjnych, Stowarzyszenie „Kina Polskie”, jak również kina niezrzeszone. W sumie były to 273 lokalizacje, z czego ponad połowa to kina studyjne – po raz pierwszy w historii tak szeroko reprezentowane.
Wydarzenie przypomina widzom, że wizyta w kinie to nie tylko okazja do spotkań z rodziną i przyjaciółmi, ale także możliwość doświadczania filmów w wysokiej jakości warunkach i z legalnych źródeł. W tym roku kinomani mieli unikalną okazję obejrzenia przedpremierowych pokazów filmów, które kilka dni wcześniej prezentowano na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, takich jak m.in. „Kulej. Dwie strony medalu” i „Simona Kossak”. Popularnością cieszyły się również produkcje takie jak: „Beetlejuice Beetlejuice”, „Transformers. Początek”, „Nie mów zła” oraz „Drużyna A(A)”.
Obsługę organizacyjną Święta Kina zapewniła sieć kin Helios, a współorganizatorem wydarzenia była Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny. Wydarzenie nie odbyłoby się bez dofinansowania ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Partnerem wydarzenia była firma InPost.