Dobiegła końca kolejna misja gospodarcza w ramach projektu Going Global 4.0. Tym razem dolnośląscy przedsiębiorcy mieli okazję zaprezentować swoje produkty i usługi w Dubaju podczas największych na świecie targów technologicznych Expand North Star. Dla kilku z nich wizyta w tej azjatyckiej metropolii zakończyła się sporymi sukcesami. Dwie firmy mają szczególne powody do zadowolenia.
Jak już informowaliśmy, Expand North Star odbywał się w ramach GITEX’u, czyli jednego z największych na świecie wydarzeń skierowanych do startu-pów i inwestorów poświęconych gospodarce opartej na sztucznej inteligencji. To największy na świecie pokaz technologii i startu-pów. Targi umożliwiają wspomnianym start-upom (których było aż 1800 z całego świata) zabłyśnięcie i rozwój poprzez prezentację produktów, spotkania, konkursy ofertowe i sesje konferencyjne.
W tym ważnym wydarzeniu uczestniczyło ponad 70 tysięcy uczestników, w tym 1200 inwestorów, zorganizowano 20 ścieżek konferencyjnych na 9 scenach, a głos zabrało około 700 mówców. Nasze województwo w Zjednoczonych Emiratach Arabskich reprezentowało 13 przedsiębiorstw z szeroko rozumianej branży technologicznej. Towarzyszyła im delegacja dolnośląskich samorządowców oraz pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, będącego organizatorem wyjazdu w ramach misji gospodarczej Going Global 4.0.
– Za nami kilka bardzo intensywnych dni na targach w Dubaju. Przypomnę, że to przestrzeń, gdzie nie tylko dolnośląskie firmy mogą szukać nowych kontrahentów czy nowych rynków zbytu, ale też ważne miejsce dla pozyskiwania inwestorów do pomysłów, które nasi przedsiębiorcy mają. Te targi pokazują, że możemy być dumni z dolnośląskich firm, że Dolny Śląsk to wiodący region, który stwarza bardzo dobre warunki dla rozwoju biznesu – zauważa Jarosław Rabczenko, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
– Dodam, że nasz region był bardzo dobrze wyeksponowany. Mamy atrakcyjną instalację, która zwracała uwagę uczestników targów, ale mamy też powód do dumy, dlatego, że nasi przedsiębiorcy byli zapraszani do bardzo elitarnych rozmów z inwestorami czy z innymi przedsiębiorcami, ale też dlatego, że nasz region jest jedynym z Polski, który w taki sposób wspiera lokalny biznes – podkreśla samorządowiec.
Dziesiątki, jeśli nie setki, spotkań i rozmów z zagranicznymi, ale też polskimi inwestorami, z których wiele z pewnością zaowocuje realną współpracą w przyszłości, nawiązanie cennych kontaktów biznesowych i głowy bogatsze o 2906 nowych pomysłów – to wstępny bilans kilkudniowej wizyty nad Zatoką Perską dla firm z naszego województwa.
Gdy już mowa o sukcesach, warto wspomnieć zwłaszcza o dwóch dolnośląskich spółkach: Data Courage i Awakast. Zostały one dostrzeżone i docenione przez organizatorów targów, a ich przedstawiciele mieli okazję do zaprezentowania swoich produktów i opowiedzenia o swojej działalności w trzyminutowym wystąpieniu na głównej scenie.
Pierwsza z wymienionych przedstawiła pakiet aplikacji opartych na sztucznej inteligencji dla Microsoft Dynamics 365 Business Central, w tym AI Customer Intelligence, AI Financial Intelligence i AI Item Intelligence, wszystkie zaprojektowane w celu zapewnienia firmom dostępu do analiz w czasie rzeczywistym opartych na sztucznej inteligencji. Mając ponad 20 lat doświadczenia w raportowaniu, analityce i sztucznej inteligencji, Data Courage kierowało projektami w ponad 30 krajach, pomagając ponad 600 firmom przekształcić dane w wykonalne strategie. Te innowacyjne aplikacje AI odzwierciedlają nasze zaangażowanie w udostępnianie zaawansowanej technologii, umożliwiając firmom bezproblemowe wykorzystanie danych, oszczędzanie czasu i napędzanie wzrostu.
– Nasz produkt definiuje nową kategorię w bazie danych. To znaczy, zajmujemy się analityką i raportowaniem od dawna, natomiast teraz dodajemy do tego elementy sztucznej inteligencji, żeby w sprytny sposób znajdować pewne anomalia i analizę tzw. raportów zysków i strat, które każdy przedsiębiorca prowadzi, robić w sposób sprytny i szybki. Nie musimy więc analizować raportów finansowych długo. Informacje o bardzo istotnych elementach możemy mieć bardzo szybko i rozmawiać w naturalnym języku, tak jak z czatem, o finansach firmy – wyjaśnia Bartłomiej Doruch z Data Courage.
Z kolei Awakast to nowoczesne podejście do rekrutacji – dzięki technologii AI firma automatyzuje screening, generuje blindy oraz telefoniczne rozmowy kwalifikacyjne, tworząc szybki, sprawiedliwy i skuteczny proces zatrudniania. Ich celem jest usprawnienie rekrutacji i uczynienie jej pozytywnym doświadczeniem dla kandydatów.
– Zostaliśmy wyróżnieni na tle wszystkich europejskich start-upów i dano nam możliwość wystąpienia przed inwestorami szerokim gronem odbiorców, którzy niekoniecznie musieli odwiedzić nasz punkt. To było niesamowite przeżycie. Zaraz po tym wystąpieniu pojawiło się mnóstwo nowych kontaktów i rozmów, czyli to, co w targach najważniejsze – mówi Kasper Stasiak z firmy Awakast.
Projekt „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw” jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027 oraz ze środków Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
Going Global 4.0 zakłada organizację 28 zagranicznych misji gospodarczych dla ok. 300 przedsiębiorców. Projekt finansowany jest z budżetu województwa dolnośląskiego oraz Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska na lata 2021-2027.