Jak dotąd pobrało ją już około 1300 osób, a z dnia na dzień liczba ta rośnie. Mowa o użytecznej aplikacji Swipest, stworzonej przez kreatywnych nastolatków w ramach ogólnopolskiej olimpiady Zwolnieni z Teorii. Członkowie grupy, w składzie której jest też dwóch mieszkańców powiatu lubińskiego, inwestują mnóstwo wolnego czasu, by rozwinąć swój projekt na skalę krajowego, a może i światowego giganta. W czym pomaga użycie aplikacji Swipest?
Aplikacja Swipest została stworzona z myślą o miłośnikach gier komputerowych. Jej pomysłodawcy zwracają uwagę na problem negatywnych emocji towarzyszących graczom, ale i nie tylko.
– W dzisiejszych czasach toksyczność w grach jest bardzo wysoka poprzez ciągle rosnącą liczbę graczy. Coraz częściej możemy spotkać się z zachowaniami seksistowskimi, rasistowskimi czy nawet ksenofobicznymi – uważa Paweł Andrzejewski, absolwent Zespołu Szkół Nr 1 w Lubinie.
Jego zdaniem, twórcy gier od dawna starają się zwalczać wszelkie negatywne komentarze oraz zachowania w swoich grach, jednakże w większości przypadków starania te kończą się skutkiem odwrotnym od zamierzonego.
– Przez lata badań społecznych i ankiet społeczność graczy próbowała dojść do powodu takich zachowań. Hipotez pojawia się z każdym rokiem coraz więcej, a do najczęściej powtarzających się zaliczamy m.in próbę wyładowania się w grze. Ludzie dosłownie uciekają od problemów dnia codziennego do gier komputerowych, w których złudna wizja bycia anonimowymi wyzwala w nich poczucie bezkarności i uwidacznia wszelkie negatywne emocje. Częstym zjawiskiem jest bezradność osób których ten hejt dotyka, uciekają się oni wtedy do antydepresantów, psychologów i innych radykalnych w skutkach pomocy – kontynuuje.
Aplikacja opiera się na sprawdzonym systemie zawartym w najpopularniejszych komunikatorach na świecie. Gracze zakładając konta, mają możliwość wybrać swoje kręgi zainteresowań, poziom ich gry, wiek czy nawet odległość od osób które chcieliby znaleźć.
– System dobiera im innych graczy na podstawie wcześniej podanych wartości, a użytkownicy mogą przeglądać profile osób które zostały do nich dopasowane. Jeśli użytkownik zdecyduje się na nawiązanie kontaktu z danym graczem będzie miał możliwość przesunięcia jego profilu w prawą stronę ekranu. O ile obydwu graczy zdecyduje się na wzajemny „match”, zostanie im udostępniona możliwość „chatowania” – wyjaśnia lubinianin.
Prócz niego, w skład grupy wchodzą jeszcze cztery inne młode osoby, w tym mieszkaniec Rudnej Jakub Iwanicki. Wśród nich są programiści, marketingowcy, graficy czy copywriterzy. Jak sami twierdzą, nie ma dla nich rzeczy niemożliwych.
– Każdy zna dokładnie swoje możliwości oraz zadania, które przed nami stoją. Średnia wieku naszej grupy to 19 lat, co według nas nie jest wadą, a wręcz zaletą. Kto będzie znał lepiej potrzeby nastoletnich graczy jak nie ich rówieśnicy? – pytają retorycznie.
– Jeżeli chcesz poznać podobnych do Ciebie graczy oraz o tym samym poziomie umiejętności to pobierz naszą aplikację i ciesz się nowymi znajomościami! – zachęcają.
Młodzi programiści nieprzerwanie pracują, aby ich aplikacja z dnia na dzień działała lepiej. Aktualnie mają 1300 beneficjentów w sklepie google play, a liczba z dnia na dzień rośnie!
Więcej o projekcie można się dowiedzieć, odwiedzając stronę internetową www.swipest.pl. Grupa działa też w mediach społecznościowych (na TikToku, Instagramie i Facebooku).
Fot. Archiwum grupy