Stworzyli użyteczną aplikację dla graczy

2239

Jak dotąd pobrało ją już około 1300 osób, a z dnia na dzień liczba ta rośnie. Mowa o użytecznej aplikacji Swipest, stworzonej przez kreatywnych nastolatków w ramach ogólnopolskiej olimpiady Zwolnieni z Teorii. Członkowie grupy, w składzie której jest też dwóch mieszkańców powiatu lubińskiego, inwestują mnóstwo wolnego czasu, by rozwinąć swój projekt na skalę krajowego, a może i światowego giganta. W czym pomaga użycie aplikacji Swipest?

Aplikacja Swipest została stworzona z myślą o miłośnikach gier komputerowych. Jej pomysłodawcy zwracają uwagę na problem negatywnych emocji towarzyszących graczom, ale i nie tylko.

W dzisiejszych czasach toksyczność w grach jest bardzo wysoka poprzez ciągle rosnącą liczbę graczy. Coraz częściej możemy spotkać się z zachowaniami seksistowskimi, rasistowskimi czy nawet ksenofobicznymi – uważa Paweł Andrzejewski, absolwent Zespołu Szkół Nr 1 w Lubinie.

Jego zdaniem, twórcy gier od dawna starają się zwalczać wszelkie negatywne komentarze oraz zachowania w swoich grach, jednakże w większości przypadków starania te kończą się skutkiem odwrotnym od zamierzonego.

Przez lata badań społecznych i ankiet społeczność graczy próbowała dojść do powodu takich zachowań. Hipotez pojawia się z każdym rokiem coraz więcej, a do najczęściej powtarzających się zaliczamy m.in  próbę wyładowania się w grze. Ludzie dosłownie uciekają od problemów dnia codziennego do gier komputerowych, w których złudna wizja bycia anonimowymi wyzwala w nich poczucie bezkarności i uwidacznia wszelkie negatywne emocje. Częstym zjawiskiem jest bezradność osób których ten hejt dotyka, uciekają się oni wtedy do antydepresantów, psychologów i innych radykalnych w skutkach pomocy – kontynuuje.

Aplikacja opiera się na sprawdzonym systemie zawartym w najpopularniejszych komunikatorach na świecie. Gracze zakładając konta, mają możliwość wybrać swoje kręgi zainteresowań, poziom ich gry, wiek czy nawet odległość od osób które chcieliby znaleźć.

System dobiera im innych graczy na podstawie wcześniej podanych wartości, a użytkownicy mogą przeglądać profile osób które zostały do nich dopasowane. Jeśli użytkownik zdecyduje się na nawiązanie kontaktu z danym graczem będzie miał możliwość przesunięcia jego profilu w prawą stronę ekranu. O ile obydwu graczy zdecyduje się na wzajemny „match”, zostanie im udostępniona możliwość „chatowania” – wyjaśnia lubinianin.

Prócz niego, w skład grupy wchodzą jeszcze cztery inne młode osoby, w tym mieszkaniec Rudnej Jakub Iwanicki. Wśród nich są programiści, marketingowcy, graficy czy copywriterzy. Jak sami twierdzą, nie ma dla nich rzeczy niemożliwych.

Każdy zna dokładnie swoje możliwości oraz zadania, które przed nami stoją. Średnia wieku naszej grupy to 19 lat, co według nas nie jest wadą, a wręcz zaletą. Kto będzie znał lepiej potrzeby nastoletnich graczy jak nie ich rówieśnicy? – pytają retorycznie.

Jeżeli chcesz poznać podobnych do Ciebie graczy oraz o tym samym poziomie umiejętności to pobierz naszą aplikację i ciesz się nowymi znajomościami! – zachęcają.

Młodzi programiści nieprzerwanie pracują, aby ich aplikacja z dnia na dzień działała lepiej. Aktualnie mają 1300 beneficjentów w sklepie google play, a liczba z dnia na dzień rośnie!

Więcej o projekcie można się dowiedzieć, odwiedzając stronę internetową www.swipest.pl. Grupa działa też w mediach społecznościowych (na TikToku, Instagramie i Facebooku).

Fot. Archiwum grupy


POWIĄZANE ARTYKUŁY