LUBIN. To dyrektorzy, a nie starosta – jak było dotychczas – będą teraz decydować o pomocy zdrowotnej dla nauczycieli we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych oraz MDK-u. Taka decyzja zapadła na ostatniej sesji rady miejskiej. Powodem zmiany jest przekazanie przez powiat szkół do miasta. To Lubin teraz decyduje o wszystkich sprawach związanych z placówkami oświatowymi.
– Uchwała będzie funkcjonować już od września – zapewnia przewodniczący rady miejskiej, Andrzej Górzyński. – Do momentu, gdy szkoły ponadgimnazjalne i MDK należały do powiatu, o zapomodze decydował starosta – tłumaczy. – Teraz, gdy placówki przejęło miasto, na ostatniej sesji rady miasta uchwaliliśmy, że to dyrektorzy szkół będą teraz przyznawać pomoc zdrowotną nauczycielom – dodaje.
W kwestii naliczania zapomogi nic się nie zmieniło, jedyną zmianą jest osoba, która decyduje o przyznaniu pomocy. – Zapomoga należy się zarówno nauczycielom pracującym, jak i emerytom – podkreśla główna księgowa z I LO, Aneta Jaworska. – Fundusz zdrowotny powinien być wykorzystany do końca roku, niewykorzystane środki natomiast wracają do urzędu, gdzie dyrektorzy do końca stycznia 2012 roku muszą się z nich rozliczyć – podkreśla Jaworska.
Pierwszy urlop dla poratowania zdrowia nauczyciel może otrzymać dopiero po przepracowaniu w szkole siedmiu lat. Następny przysługuje mu nie wcześniej niż po upływie roku od zakończenia poprzedniego.