To stąd będą wyjeżdżać maszyny, które przez cały rok, a szczególnie w zimie będą dbały o utrzymanie fragmentu drogi S3 od węzła Legnica Północ do Kazimierzowa – właśnie zakończyła się budowa obwodu utrzymania drogi przy węźle Lubin Zachód, czyli przy drodze na Krzeczyn Wielki.
Budowa obwodu zakończyła się wcześniej niż zakładano. – W lutym 2018 r. podpisana została umowa na „Zaprojektowanie i wybudowanie obwodu utrzymania drogi Lubin Zachód”. Umowny termin zakończenia prac wyznaczony został na 15 października 2019 r., natomiast wykonawca zakończył prace cztery miesiące przed terminem – informuje Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy wrocławskiego oddział u Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Tak w grudniu kończyła się budowa kopuły znajdującej się na magazynie soli. Dziś #OUDlubin został wybudowany. Wykonawca skończył prace 4 miesiące przed terminem @GDDKiA@MI_GOV_PLhttps://t.co/zqcp72hzrZ pic.twitter.com/PViIYvR0Ei
— GDDKiA Wrocław (@GDDKiA_Wroclaw) 27 czerwca 2019
W ramach inwestycji powstały budynki i instalacje związane z nimi oraz drogi na terenie OUD. Postawiono też budynek administracyjno-socjalny oraz magazyny soli i na materiały do zimowego utrzymania dróg.
Kontraktowa wartość umowy to około 24 mln zł. Wykonawcą była firma Berger Bau Polska z Wrocławia.
Obwód utrzymania drogi ekspresowej jest niezwykle istotnym elementem infrastruktury drogowej. Jego zadaniem jest m.in. prowadzenie odśnieżania, dbanie o porządek w pasie drogowym, prowadzenie drobnych prac konserwacyjnych, naprawa uszkodzonych w barier, a także ogólna dbałość o bezpieczeństwo podróżnych.
Na jego wyposażeniu są m.in. samochody przeznaczone do patrolowania i utrzymania drogi oraz stosowania odpowiedniego oznakowania, pojazdy z wyposażeniem do utrzymania zimowego, tj. solarki i pługi śnieżne (w czasie trwania okresu zimowego), wielofunkcyjny uniwersalny pojazd do koszenia, zamiatania, odśnieżania, mycia znaków drogowych, ładowarka do soli, przyczepy do oznakowania i zabezpieczania drogi ekspresowej. Dyżurny w obwodzie utrzymania drogi pełni całodobowy nadzór nad trasą.
Fot. GDDKiA Wrocław