Sprawdź, zanim zapłacisz. Uwaga na fałszywe SMS-y!

2629

Jeśli dostałeś takiego SMS-a, nie reaguj, to próba oszustwa. Złodzieje podszywają się pod PGE. Pod przykrywką niewielkich zaległości w rachunku za prąd chcą okraść jak najwięcej osób.

Policjanci ostrzegają przed oszustami, którzy za pośrednictwem wiadomości SMS, wzywają do uregulowania należności za prąd. Nie jest to nowy sposób oszustów, którzy niestety często wracają do starych i sprawdzonych metod. Podobna kampania phishingowa była wykorzystywana przez złodziei już w zeszłym roku.

W wiadomości jest informacja o konieczności dokonania dopłaty oraz link, który ma pozwolić szybko rozwiązać problem. Prowadzi na fałszywą stronę, gdzie ofiara ma do wyboru kilka metod płatności. To próba wyłudzenia danych kart lub loginów oraz haseł do bankowości elektronicznej.

PGE na swojej stronie internetowej opublikowało ostrzeżenie, w którym informuje, jak odróżnić prawdziwy SMS od wiadomości oszusta:

W SMS-ach od PGE Obrót przypominających o zaległych płatnościach zawsze podany jest nr Klienta, nie ma tam natomiast linku kierującego do systemów płatności internetowych

PGE Obrót podobnie jak każda firma zajmująca się sprzedażą i obsługą Klienta, wysyła informacje z przypomnieniami dotyczącymi płatności. Takie wiadomości można w łatwy sposób zweryfikować. Pomagają w tym wygodne, zdalne narzędzia. Zarówno elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, jak i usługa PGE eFaktura pozwalają w każdej chwili sprawdzić podstawowe dane, takie jak np. saldo czy numer konta do opłaty faktury.

Policja przestrzega, by zwracać baczną uwagę na to, kto i co do nas pisze. Nie korzystajmy z linków, które otrzymujemy od nieznanych osób i nie logujmy się przez nie na swoje strony bankowe. Nie wpisujmy nigdzie numeru swojej karty ani wygenerowanych kodów Blik. Aby nie paść ofiarą oszustów, zachowajmy szczególną ostrożność.


POWIĄZANE ARTYKUŁY