Chcesz złożyć PIT, potrzebujesz jakiegoś zaświadczenia? W Urzędzie Skarbowym w Lubinie nie załatwisz nic, jeśli wcześniej nie umówisz się telefonicznie lub przez internet. Zresztą do urzędu można wejść tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Jak już pisaliśmy, ze względu na pandemię koronawirusa urząd skarbowy zdecydował o zamknięciu drzwi dla podatników do 2 kwietnia. Dziś otrzymaliśmy komunikat, że decyzja ta zostaje podtrzymana do odwołania.
Co w praktyce oznacza taka decyzja? Od dziś, żeby załatwić sprawę podatkową, trzeba sięgnąć po telefon lub skorzystać z internetu. Do urzędu będzie można wejść tylko wtedy, gdy danej sprawy rzeczywiście nie będzie można załatwić zdalnie i tylko po wcześniejszym zarezerwowaniu wizyty.
Urzędnicy apelują tutaj o zachowanie wszelkich środków ostrożności – maseczki, rękawiczki, dezynfekcja rąk – i stosowanie się do poleceń pracowników urzędu.
Urząd przygotował dla mieszkańców krótki przewodnik, jak najłatwiej skontaktować się z jego pracownikami w czasie epidemicznego zamrożenia:
Internet:
-
platforma e-PUAP
-
portal podatki.gov.pl
-
e-mail us.lubin@mf.gov.pl
Telefon:
-
PIT – 76 74 61 170, 76 74 61 139 (lub końcówka: 140, 170, 178)
-
VAT – 76 74 61 135 lub 181
-
CIT – 76 74 61 140 lub 141
-
spadki/darowizny – 76 74 61 109 lub 114
-
zaświadczenia – 76 74 61 178
-
rejestracja podatników – 76 74 61 132 lub 201 i 227
-
egzekucja administracyjna – 76 74 61 119 (lub końcówka: 121, 123, 124, 129)
-
rachunkowość podatkowa – 76 74 61 147 (lub końcówka: 150, 151, 152, 154, 200)
-
komórka wierzycielska – w zakresie zaległości: 539-917-695 i 881-952-760; w zakresie ulg: 76 74 61 193
Możliwe jest także wrzucenie deklaracji, pism, innych dokumentów do wystawionych urn. W tym przypadku jednak nie otrzymamy potwierdzenia wpływu do urzędu.