Skarbówka oferuje ułatwienie

551

Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach to nowa e-usługa Krajowej Administracji Skarbowej. Sprawę można załatwić on-line w ciągu siedmiu dni.

Fot. Pixabay

Zaświadczenie może dotyczyć nie tylko podatków dochodowych VAT lub akcyzy. Wniosek może obejmować np.:

  • podatek od nieruchomości lub od środków transportowych (wniosek składa się do urzędu miasta, gminy lub starostwa powiatowego)
  • opłatę za korzystanie ze środowiska (wniosek do właściwego urzędu marszałkowskiego).

Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach może potrzebować i przedsiębiorca, i zwykły obywatel, m.in. podczas:

  • załatwiania spraw w banku (np. przy staraniu się o kredyt),
  • zawierania umowy leasingowej,
  • sprzedaży nieruchomości,
  • udziału w zamówieniach publicznych, gdy zażąda tego zamawiający,
  • potwierdzania wiarygodności kontrahenta (zaświadczenie o stanie jego rozliczeń podatkowych możesz dostać tylko za jego zgodą).

Wniosek można złożyć przez portal Biznes.gov.pl.

Do podpisania wniosku potrzebny będzie profil zaufany albo podpis elektroniczny. Przy wypełnianiu formularza należy pamiętać o wybraniu odpowiedniego urzędu, do którego trafi dokument.

Koszt uzyskania zaświadczenia wynosi 21 zł – to stawka opłaty skarbowej za wydanie jednego egzemplarza zaświadczenia. Opłatę wpłaca się nie na rachunek urzędu skarbowego, ale na konto urzędu miasta lub gminy, na terenie której znajduje się dana skarbówka.

Zaświadczenie wydawane jest w ciągu 7 dni. Urząd może przysłać dokument w formie elektronicznej lub listownie, o ile zażyczy sobie tego wnioskodawca. Zaświadczenie można też odebrać w urzędzie.

źródło: KAS


POWIĄZANE ARTYKUŁY