Siedem firm zgłosiło zamiar opracowania studium wykonalności nowej drogi z Lubina do Wrocławia.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła dziś oferty w przetargu ogłoszonym na początku września. Pierwotnie miało to nastąpić 7 października, ale z uwagi na liczne pytania od potencjalnych wykonawców termin składania ofert był kilkukrotnie przesuwany.
Dziś wiadomo, że na opracowanie studium wykonalności nowej drogi GDDKiA zarezerwowała w budżecie nieco ponad 28 mln zł. W tej granicy mieszczą się wszystkie złożone wyceny.
Najtańsza oferta pochodzi od spółki Europrojekt Gdańsk, która gotowa jest podjąć się tego zadania za 19,28 mln zł. Najwyższego honorarium – ponad 27,36 mln zł – oczekuje firma Mosty Katowice.
Do końca stycznia GDDKiA ma czas na ocenę poprawności złożonych ofert i rozstrzygnięcie przetargu.
Zwycięska firma będzie miała opracować studium uwarunkowań technicznych, ekonomicznych i środowiskowych dla dwóch wariantów budowy drogi: w istniejącym dziś przebiegu i częściowo po nowym śladzie, który ominie tereny zurbanizowane i cenne przyrodniczo.
Na przejazd nową trasą Lubin – Wrocław będzie trzeba jednak długo poczekać, ponieważ na wykonanie studium Dyrekcja przeznaczyła aż pięć lat. Dopiero potem będzie można oczekiwać kolejnych przetargów na powstanie projektu trasy według wybranego wariantu ze studium i na samą budowę drogi.
Fot. JD