Sąd: pobieraczek oszukał internautów

24

LUBIN/KRAJ. Dobra wiadomość dla lubinian, którzy dali się nabrać właścicielom portalu pobieraczek.pl. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził właśnie decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, stwierdzając, że właściciele portalu wprowadzili internautów w błąd. Osobom, które zawarły umowy z serwisem, pomocy w ich rozwiązaniu udziela Wiesława Sulima, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Lubinie.

Jak informuje rzecznik konsumentów, postępowanie przeciwko spółce Eller Service, właścicielom portalu pobieraczek.pl zostało wszczęte po licznych skargach konsumentów.

– Skorzystali oni z usług serwisu, skuszeni hasłami sugerującymi, że usługa nic nie kosztuje „10 dni pobierania za darmo; Tak, chcę testować przez 10 dni”. Z ustaleń urzędu wynika, że korzystanie z usług oferowanych przez spółkę nie było bezpłatne – w rzeczywistości moment rejestracji na portalu był pierwszym dniem obowiązywania odpłatnej umowy, która zawierana była nawet na rok – tłumaczy Wiesława Sulima. – Ponadto opłata naliczana była już od pierwszego dnia, a nie jak sugerowały hasła reklamowe dopiero po 10 dniach. Zdaniem urzędu taka praktyka jest nieuczciwa i wprowadza konsumentów w błąd. Wielu z nich na podstawie haseł reklamowych i informacji na stronie internetowej portalu mogło sądzić, że w ciągu 10 dni będzie mogło korzystać bezpłatnie z tej usługi – dodaje.

Prezes UOKiK uznała, że właściciele portalu – spółka Eller Service – naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich prawie 240 tys. zł kary. Jednocześnie spółka została zobligowana do zmiany sposobu informowania o usługach oraz publikowania przez pół roku na swoim portalu treści decyzji.

Sprawa trafiła do SOKIK. Właśnie zapadł wyrok. Wymiar sprawiedliwości potwierdził, że właściciele portalu pobieraczek.pl wprowadzali konsumentów w błąd. Zdaniem SOKiK ich działanie miało charakter umyślny, dlatego wysokość kary finansowej, którą nałożył urząd była prawidłowa.

Internauci muszą jednak pamiętać, że wyrok sądu nie rozwiązuje automatycznie ich problemów. W przypadku kłopotów z odstąpieniem od umowy zawartej z pobieraczkiem pomocy należy szukać u rzecznika konsumentów. Ponadto porady udzielane są bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz adresem email info@federacja-konsumentow.org.pl

Dodajmy, że obecnie UOKiK prowadzi kolejne postępowanie przeciwko właścicielom pobieraczka.pl. W tym przypadku zarzuty dotyczą m.in. sugerowania, że konsumenci poprzez podanie fałszywych danych w formularzu mogli popełnić przestępstwo oraz groźby obciążenia ich kosztami postępowania windykacyjnego.

O sprawie pisaliśmy tutaj: www.lubin.pl/aktualnosci,15287,mialo_byc_za_darmo_musza_placic_po_100_zl.html


POWIĄZANE ARTYKUŁY