Rzecznik interweniuje w środku sezonu

116

W związku z niewypłacalnością paru – jak dotąd – biur podróży, kilkunastu lubinian skontaktowało się już z powiatowym rzecznikiem praw konsumenta. Jak informuje Wiesława Sulima, to pierwsza taka sytuacja od wielu lat.

– Owszem, zdarzały się zażalenia związane z nienależytym wykonaniem usługi turystycznej, jednak nigdy w środku sezonu, a dopiero we wrześniu – tłumaczy urzędnik.

Od początku wakacji rzecznik interweniował już 15 razy. – Były to głównie skargi na biura podróży i ich niewypłacalność. Jednak zdarzały się także zażalenia dotyczące usług transportowych – wyjaśnia Sulima.

Dwóm spośród lubinian odmówiono transportu samolotem firmy OLT, która od ostatniego piątku zawiesiła wszystkie loty. Problemem okazała się niewypłacalność wobec firm leasingujących samoloty.

– W tego typu sytuacjach zapoznaję lubinian z prawami konsumenta i jeśli osoba nie jest w stanie, by osobiście zająć się swoją sprawą, składa wniosek o pomoc w przeprowadzeniu interwencji – opowiada.


POWIĄZANE ARTYKUŁY