RUDNA. Mieszkańcy, posiadający wyroby azbestowe, będą mieli możliwość przekazania ich do utylizacji. Jej koszty pokryte zostaną ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz z budżetu gminy.
Usuwanie azbestu, polegające jego na zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu, przeprowadzone będzie przez wyłonioną w drodze przetargu firmę. Każdy mieszkaniec gminy może skorzystać z okazji i pozbyć się szkodliwego dla zdrowia materiału.
Wystarczy tylko złożyć w urzędzie gminy prawidłowo wypełniony wniosek o dofinansowanie prac związanych z usuwaniem azbestu (wzór wniosku dostępny na stronie www.rudna.pl lub w siedzibie urzędu w pokoju nr 206) do 15 kwietnia, do godz. 15.30.
W przypadku otrzymania dofinansowania, prace związane z likwidacją azbestu przeprowadzone będą prawdopodobnie od czerwca do grudnia tego roku. Koszty związane z demontażem wyrobów azbestowych oraz zakupem i wykonania nowego pokrycia dachowego nie będą pokrywane z dofinansowania. Właściciel nieruchomości te prace będzie musiał wykonać we własnym zakresie.
Co najmniej 30 dni przez zaplanowanym terminem demontażu wyrobów azbestowych, należy zgłosić ten fakt do Wydziału Architektury i Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Lubinie.