Rada nadzorcza zatwierdziła nowego prezesa Interferii

67

interferie_1.jpgWczorajsze (30 lipca) posiedzenie rady nadzorczej spółki przebiegło zgodnie z planem. Powołany wcześniej Wojciech Kudera został zatwierdzony na stanowisko prezesa zarządu. Oficjalnie swoją funkcję nowy prezes zacznie pełnić od 20 sierpnia.

Zmiany w zarządzie Interferii rada wprowadziła jeszcze 9 lipca. Wtedy tez rozstrzygnięty został konkurs na nowego prezesa, w którym zwyciężyła kandydatura Wojciecha Kudery.

Jednocześnie odwołano Waldemara Czechowskiego-Jamrozińskiego ze stanowiska prezesa i Tadeusza Kanię ze stanowiska wiceprezesa zarządu, powierzając tymczasowo obowiązki p.o. prezesa Adamowi Milanowskiemu, odpowiedzialnemu dotąd w zarządzie firmy za finanse.

Podczas wczorajszych obrad rada oficjalnie zatwierdziła swój wcześniejszy wybór i ustaliła dwuosobowy skład zarządu. Wojciech Kudera funkcję prezesa Interferii zacznie pełnić z dniem 20 sierpnia, do tego czasu Adam Milanowski pozostanie p.o. prezesa, a od 20 sierpnia przejmie obowiązki wiceprezesa spółki.

Warto dodać, że Wojciech Kudera z przerwami  związany jest ze spółką Interferie od 1993 roku, kiedy rozpoczął pracę jako menadżer ds. sprzedaży w hotelu Malachit w Świeradowie Zdroju. Był radnym i burmistrzem Świeradowa Zdroju, a przed zakończeniem swojej kadencji w 2002 roku wziął udział w konkursie na stanowisko prezesa lubińskiej spółki, który wygrał. Prezesem Interferii był w latach 2002-2006, a w jej historii odnotował się przede wszystkim jako pomysłodawca wprowadzenia akcji spółki na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych.

Podczas ostatnich obrad rada dyskutowała też nad zmianami schematu organizacyjnego biura zarządu spółki.

– Dotyczą one redukcji kosztów zatrudnienia, a podyktowane są dążeniem do oszczędności w wydatkach spółki oraz racjonalniejszego podziału obowiązków wśród pracowników – mówi Adam Milanowski, p.o. prezesa zarządu Interferii. – Zaobserwowaliśmy w ostatnim czasie wzrost kosztów działania biura, a chcielibyśmy zredukować wydatki do poziomu tych z lat 2004-2005. Z drugiej strony zamierzamy zlikwidować etaty, które niepotrzebnie się dublowały. Jesteśmy przekonani, że po reorganizacji biuro będzie działało tak samo wydajnie jak do tej pory – dodaje.

Zmniejszenie kosztów działania biura zarządu wiąże się z redukcją 6,5 etatu – po jednym etacie w działach inwestycji, marketingu, sprzedaży, informatyki oraz dwoma w dziale współpracy z jednostkami eksploatacyjnymi i zmniejszeniem z całego do połowy etatu specjalisty ds. BHP. Zgodnie z umowami zwalnianym pracownikom przysługuje 1 miesiąc wypowiedzenia.

MS


POWIĄZANE ARTYKUŁY