Szukając na nowym osiedlu numeru 15 g, karetka nie zdążyła… W innym miejscu dom stanął w płomieniach, bo strażacy nie dojechali na czas… Prawidłowo oznakowane posesje, to połowa sukcesu, kiedy czekamy na przyjazd służb ratunkowych – przypominają lubińscy policjanci.
Właściwe oznakowanie posesji ma szczególne znaczenie w codziennej pracy służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek oraz służb ratunkowych.
– Właściciele nieruchomości nie są w pełni świadomi konsekwencji. Brak tabliczki z numerem porządkowym budynku może zdecydowanie wydłużyć czas oczekiwania na interwencję policji bądź przyjazd karetki pogotowia – podkreśla aspirant sztabowy Sylwia Serafin, oficer prasowy KPP Lubin. – Często zdarza się bowiem, że policjanci, ratownicy medyczni lub strażacy błądzą po terenie, pytając o konkretny adres wezwania. Tym samym tracąc bezcenny czas, który może uratować czyjeś życie – zauważa.
Mundurowi przypominają, że prawidłowe oznaczenie budynku, to ustawowy obowiązek właściciela każdej nieruchomości. Tabliczka z numerem porządkowym powinna znajdować się w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
– Niedopełnienie obowiązku oznakowania obiektu stanowi wykroczenie z art. 64 kodeksu wykroczeń i zagrożone jest karą grzywny do 250 zł. Właściwe oznaczenie numerem porządkowym posesji ma istotny wpływ na bezpieczeństwo Twoje jak i Twoich najbliższych – podkreśla policjantka.