Przejazd zamknięty dłużej niż planowano

3463

Kable teletechniczne oraz fundamenty starej obrotnicy kolejowej znaleźli pracownicy remontujący przejazd kolejowy przy ul. 1 Maja. Ze względu na napotkane przeszkody, przejazd otworzą później niż zakładano.

Była tu kiedyś prawdopodobnie obrotnica kolejowa. Podczas remontu przejazdu przy ul. 1 Maja, robotnicy natrafili na niezlokalizowane na mapach kolizji przeszkody. 

– Z uwagi na konieczność usunięcia kabli teletechnicznych oraz starych fundamentów po istniejącej (prawdopodobnie kiedyś) obrotnicy kolejowej, termin otwarcia przejazdu w ciągu ul. 1 Maja zostaje przesunięty na dzień 31.08.2019 – informuje Piotr Wałowski, kierownik firmy Torpol, która remontuje przejazd.

Oznacza to, że na czynny przejazd poczekamy nieco dłużej niż zakładano. Jako pierwszy planowany termin wskazano początkowo 19 sierpnia.

– Jednocześnie informuję, ze dołożymy wszelkich starań aby termin otwarcia przejazdy dla ruchu kołowego skrócić. Za utrudnienia przepraszam – dodaje Wałowski.

Wszystkie utrudnienia związane są z trwającą modernizacją linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów. Tego samego dnia gdy wykonawca robót – firma Torpol, odda do użytku przejazd przy ul. 1 Maja, wyłączony z ruchu zostanie przejazd przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie.

Przypomnijmy, że remont trasy kolejowej nr 289 ruszył na początku ubiegłego roku. To największa obecnie prowadzona inwestycja kolejowa na Dolnym Śląsku. Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Ważnym efektem będzie poprawa stanu technicznego linii, umożliwiająca ruch pociągów z prędkością do 120 km/godz. towarowy do 80 km/h. Dzięki inwestycji PLK powstanie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem.

Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 243 mln zł brutto, z czego ponad 122 mln zł pochodzi z dofinansowania unijnego.

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY