„Profesorki” obalają mity i łamią stereotypy

2525

Dyskryminacja kobiet w miejscu pracy czy dane dotyczące seksizmu – między innymi te ważne społecznie kwestie wzięła sobie za cel grupa lubińskich licealistek w ramach ogólnopolskiej olimpiady „Zwolnieni z teorii”. Przygotowany przez uczennice projekt „Profesorki” ma na celu przede wszystkim łamanie stereotypów i obalanie mitów w tej materii.

Fot. Archiwum projektu „Profesorki”

Projekt „Profesorki” tworzy sześć uczennic z I Liceum Ogólnokształcącego w Lubinie: Julia Sypeń, Michalina Bilewicz, Antonina Kubacka, Oliwia Wołyńszczak, Marta Jadach i Gabriela Stęczniewska.

– Pięć z nas uczy się na profilu biologiczno-chemicznym, a jedna na matematyczno-geograficznym. Są to więc na dosyć naukowe kierunki. Dlatego wpadłyśmy na pomysł, żeby zrobić projekt społeczny, który się z tym wiąże. Chciałyśmy poruszyć kwestie dyskryminacji kobiet w miejscach pracy, bo uważamy to za problem wciąż istniejący i wciąż bagatelizowany – tłumaczy Julia Sypeń, jedna z „Profesorek” .

– Chcemy uświadamiać ludzi, że kobiety mogą pracować w męskich zawodach oraz zachęcać kobiety do łamania stereotypów w kwestii wykształcenia – dodaje licealistka.

W ramach projektu dziewczyny prowadzą konta w mediach społecznościowych (między innymi na Instagramie, Facebooku i Tik Toku), gdzie przedstawiają wielkie osiągnięcia znanych i nieznanych kobiet, obalają mity na ich temat w miejscach pracy oraz pokazują dane dotyczące seksizmu w tej dziedzinie.


POWIĄZANE ARTYKUŁY