Pozycjonowanie strony firmowej – czy warto?

58

Jeżeli dysponujesz firmową stroną internetową, z pewnością chcesz, aby odwiedzali ją użytkownicy. Przydatną strategią marketingową w tym zakresie jest pozycjonowanie z Semcore, czyli SEO. To optymalizacja witryny w myśl algorytmu wyszukiwarki oraz potrzeb użytkowników. Czy warto zastosować takie rozwiązanie na stronie firmowej?

Pozycjonowanie strony firmowej – co warto wiedzieć?

Strategia polegająca na pozycjonowaniu firmowej strony to optymalizacja serwisu w taki sposób, aby serwis był wartościowy dla odbiorców, a jednocześnie zgodny z wytycznymi wyszukiwarki Google. W ten sposób istnieje szansa, że witryna zostanie lepiej oceniona przez algorytm. W efekcie strona firmowa stanie się widoczna w wyszukiwarce na frazy kluczowe, które wyszukują użytkownicy. Pozycjonowanie strony firmowej jest strategią marketingową zapewniającą zwiększenie ruchu organicznego. W sprzyjających warunkach wzrost notuje także liczba realizowanych konwersji.

Bardzo często pozycjonowanie stron jest kojarzone z rozwiązaniem dedykowanym e-commerce. W praktyce jednak to nieprawda. SEO może być realizowane dla dosłownie każdej witryny, bez względu na jej charakter. Jeżeli prowadzisz własny biznes online, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wdrożyć taką strategię marketingową. Choć przynosi efekty w długofalowej perspektywie, są one stabilne i pozwalają generować ruch organiczny, który w sprzyjających warunkach jest przeobrażany w konwersję.

Proces zaprojektowania, a następnie wdrożenia strategii SEO wymaga wiedzy z zakresu optymalizacji witryny, content marketingu oraz link buildingu. Z tego względu za pozycjonowanie stron najczęściej odpowiadają specjaliści. Pomoc zapewnia agencja SEO, czyli organizacja, która na co dzień zajmuje się budowaniem widoczności serwisów w wyszukiwarce Google. Jest to zdecydowanie skuteczniejsze rozwiązanie względem samodzielnych prób pozycjonowania, które najczęściej kończą się przede wszystkim marnowaniem czasu.

Techniki pozycjonowania strony firmowej

Istnieje wiele sposobów na pozycjonowanie strony firmowej. Najważniejsze jest to, zastosować skuteczne rozwiązania szyte na miarę. Dlatego strategię SEO zawsze tworzy się indywidualnie, na podstawie audytu oraz analizy konkurencji. W ten sposób można określić, czego dokładnie potrzebuje witryna, aby rywalizować ze stronami internetowymi znajdującymi się na wysokich pozycjach w Google.

W kontekście technik pozycjonowania strony firmowej, warto szczególną uwagę zwrócić na frazy kluczowe, dla których buduje się widoczność w Google:

  • Pozycjonowanie na frazy sprzedażowe (money words) – to słowa, które wyszukują użytkownicy zainteresowani wykonaniem transakcji. Zwykle konkurencyjność takich wyrażeń jest duża.

  • Pozycjonowanie na frazy long-tail – to słowa z relatywnie małym poziomem konkurencyjności. Mają długi ogon (long-tail), co oznacza, że są dłuższe i złożone. Choć nie należą do popularnych, to mogą generować ruch. Pozycjonowanie na wiele takich fraz jest skuteczne, ponieważ w ostatecznym rozrachunku pozwala budować coraz większe zasięgi w wyszukiwarce.

  • Pozycjonowanie na frazy lokalne – jak nazwa wskazuje to pozycjonowanie na sformułowania związane bezpośrednio z określoną lokalizacją. Najczęściej to miasto, natomiast równie często może być województwo lub dzielnica.

  • Pozycjonowanie na frazy brandowe – frazy brandowe nie muszą odnosić się do Twojej marki. Jeżeli oferujesz produkty lub usługi związane ze znanym brandem (rozpoznawalny producent), możesz wykorzystać różnego rodzaju słowa, aby w ten sposób budować widoczność w Google.

Efekty pozycjonowania

Pozycjonowanie jest strategią długofalową, wymagającą odpowiedniego zaplanowania. W początkowej fazie przeprowadza się audyt oraz analizę konkurencji. Kolejnym krokiem jest optymalizacja techniczna wraz z usunięciem błędów. Następnie tworzy się treści (content marketing). To właśnie dzięki nim Google lepiej „rozumie” zawartość konkretnego adresu URL. Pierwsze wyniki zwykle pojawiają się po kilku miesiącach. Z czasem, gdy domena osiąga widoczność na wybrane frazy kluczowe, możliwe jest wdrożenie strategii pozycjonowania dla kolejnego zestawu słów, aby w ten sposób zwiększyć pozyskiwany ruch organiczny.


POWIĄZANE ARTYKUŁY