Pozory mylą, dowód nie

15

Ma ograniczyć sprzedaż alkoholu nieletnim i przeciwdziałać piciu przez młodych – policja właśnie rusza z kolejną edycją akcji „Pozory mylą, dowód nie”. Mundurowych wspiera Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce.

Policyjne statystyki mówią same za siebie. W ubiegłym roku mundurowi zatrzymali ponad 15 tys. pijanych nastolatków. Co więcej, byli oni także częstymi sprawcami wielu wykroczeń.

Funkcjonariusze podkreślają jednak, że to dorośli w wielu przypadkach są odpowiedzialni za to, iż nieletni wchodzą w posiadanie alkoholu. Dlatego to głównie do nich kierowany jest przekaz kampanii.

– Jeżeli jesteś sprzedawcą, zawsze proś o dowód osobę o młodym wyglądzie, jeżeli jesteś świadkiem sprzedaży alkoholu małoletniemu – reaguj! Jeżeli jesteś rodzicem – rozmawiaj ze swoim dzieckiem o szkodliwych skutkach wczesnej inicjacji alkoholowej – apelują policjanci.

Mundurowi przypominają też, że przepisy zakazują sprzedaży napojów alkoholowych osobom, które nie ukończyły 18. roku życia. Łamanie tego zakazu jest przestępstwem. Popełniającemu je sprzedawcy, a także właścicielowi sklepu, grozi kara grzywny, a także utrata koncesji..

Jednocześnie ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi daje sprzedawcom narzędzia skutecznej kontroli prób zakupu alkoholu przez niepełnoletnich. Wystarczy poprosić klienta o dowód i sprawdzić, czy jest pełnoletni. I to właśnie ma uświadomić prowadzona akcja „Pozory mylą, dowód nie”.

Organizatorzy kampanii zachęcają do współpracy samorządy. W ramach akcji do gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, a za ich pośrednictwem do organizacji społecznych, rozsyłane są bezpłatne pakiety materiałów edukacyjno – informacyjnych.

Samorządy same mogą się też przyłączać do programu. Szczegóły na stronie: www.pozorymyla.pl oraz pod numerem 801 066 366.


POWIĄZANE ARTYKUŁY