Linia kolejowa nr 289 Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów zostanie rozbudowana. Polskie Linie Kolejowe ogłosiły, że w przyszłym roku przygotują dokumentację projektową tej inwestycji. – Dobudowanie drugiego toru pozwoli na zwiększenie liczby połączeń i częstotliwości kursów, co ma kluczowe znaczenie dla rozwoju regionalnej kolei. Cały czas myślimy o sieci aglomeracyjnej! – pisze na swoim Facebooku prezydent Lubina Robert Raczyński.
Rekordowy rok dla Polskiich Linii Kolejowych S.A.!
W 2025 r. wartość ogłoszonych przetargów wzrosła z 16 do 27 mld zł – to najlepszy wynik w historii spółki
Do końca roku planujemy jeszcze 2 duże postępowania:
przebudowa odcinka Sitkówka Nowiny – Miąsowa
⚙️ zabudowa… pic.twitter.com/dyL9Qtjq7E— PLK SA (@PKP_PLK_SA) October 10, 2025
PKP Polskie Linie Kolejowe podsumowały inwestycyjnie rok 2025 – a był on dla spółki rekordowy pod względem ogłoszonych przetargów – zapowiadając jednocześnie przedsięwzięcia zaplanowane na przyszły, 2026 rok. Wśród nich znalazła się również rozbudowa linii kolejowej nr 289 przebiegającej przez Lubin.
– W zbiegi okoliczności nie wierzę, ale w dobre efekty planowego działania już tak. Dzisiaj rozmawiałem o kolejnych etapach budowy Centrum Przesiadkowego w Lubinie, a tymczasem PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały plan przetargów na przyszły rok. I w tym planie jest rozbudowa linii kolejowej nr 289, prowadzącej przez Lubin – mówi prezydent Lubina Robert Raczyński.
Dzięki tej inwestycji, na trasie Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów w przyszłości pociągi będą mogły jeździć nie po jednym, jak teraz, ale po dwóch torach.
– Codziennie po tej linii jeździ ponad 40 pociągów pasażerskich Kolei Dolnośląskich i PKP Intercity, a do tego dochodzą liczne pociągi towarowe obsługujące spółki z rodziny KGHM. Drugi tor do Lubina był potrzebny praktycznie w dniu przywrócenia linii do ruchu pasażerskiego w 2019 roku. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli dalej rozwijać siatkę połączeń w Zagłębiu Miedziowym – podsumowuje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.