Obecnie do programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej” mogą się zgłaszać nie tylko kandydaci na asystentów, ale również osoby chcące skorzystać z ich pomocy. Wnioski przyjmowane są jeszcze tylko przez kilka dni, do 18 marca.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym, której adresatami są:
1) dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
2) osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o niepełnosprawności:
– o stopniu znacznym
– o stopniu umiarkowanym
– traktowane na równi do wymienionych.
Czas trwania usług:
a) usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem stosowania w tym zakresie przepisów i norm, o których mowa w Kodeksie pracy,
b) limit godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków Funduszu przypadających na 1 uczestnika wynosi nie więcej niż:
– 840 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną,
– 720 godzin rocznie dla osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności,
– 360 godzin rocznie dla:
• osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,
• dzieci do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji.
Wszystkie informacje o naborze oraz druki do pobrania znajdują się na stronie internetowej www.pcpr.powiat-lubin.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR TUTAJ a także w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Lubinie.
Wnioski można składać w siedzibie PCPR przy ul. Składowej 3 w Lubinie.
AUTOR: PCPR w Lubinie