Polska Nagroda Jakości dla ZUS

22

Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych został nagrodzony Polską Nagrodą Jakości w kategorii „Znakomity Przywódca”. Kapituła Nagrody doceniła w ten sposób realizowany projekt modernizacji Zakładu, zgodny z najlepszymi wzorcami zarządzania jakością.

Odbierając tytuł „Znakomitego Przywódcy” z rąk wicepremiera Waldemara Pawlaka 11 listopada na Zamku Królewskim w Warszawie Zbigniew Derdziuk powiedział: „Chcę podziękować za to wyróżnienie. Traktuję to jako wyraz uznania dla zmian, które wdrażamy w ZUS i potwierdzenie, że idziemy w dobrym kierunku. I serdecznie dziękuję moim pracownikom, to także nagroda dla nich”.

To już drugi tytuł Polskiej Nagrody Jakości dla Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. W 2010 roku wyróżniona została cała instytucja, w bieżącym – jej lider.

ZUS od 2010 r. realizuje „Strategię przekształceń”, w której za kluczowe uznano zwiększenie satysfakcji klientów poprzez projektowanie procesów i organizację zasobów, przy zachowaniu przejrzystości i efektywności gospodarowania środkami publicznymi.

Drogą do usprawnienia działania organizacji jest m.in. zarządzanie optymalizacją procesów (blisko 600 procesów zarządczych, operacyjnych i wspomagających) oraz mierzenie i porównywanie (benchmarking) pracy 43 oddziałów ZUS. Zarówno zarządzanie procesowe jak i benchamrking wewnętrzny to pionierskie wdrożenia w polskiej administracji, które już przynoszą skutek – w badaniach satysfakcji klientów ZUS osiąga najlepszy rezultat spośród porównywanych instytucji publicznych, a suma ocen pozytywnych przekracza 60 procent.


POWIĄZANE ARTYKUŁY