Podlegają reklamacji

20

Z corocznego raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że problemy z reklamacją obuwia są jedną z najczęstszych spraw zgłaszanych do miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów. Jak wynika z zebranych przez UOKiK danych, skargi dotyczą przede wszystkim odmowy przyjęcia zgłoszenia reklamacji.

Po wielu interwencjach w tej sprawie UOKiK przypomina w najświeższych decyzjach, że nie tylko samo obuwie podlega reklamacji, ale jego ozdobne elementy również.

W składaniu reklamacji najważniejsze jest to, żeby przestrzegać kilku podstawowych zasad. Przede wszystkim należy pamiętać, że jeżeli kupiony towar ma wadę, można go zareklamować w ciągu 2 lat od jego zakupu na podstawie paragonu. Ponadto w reklamacji powinno się określić swoje żądanie dotyczące doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową lub zwrotu pieniędzy.

Podstawą reklamacji może być paragon, faktura lub gwarancja. Wybór należy do konsumenta, ale najważniejsze jest to, że przedsiębiorca nie może sam zmienić żądania konsumenta.

W przypadku problemów ze złożeniem reklamacji należy zgłosić się do powiatowego rzecznika konsumentów lub skorzystać z bezpłatnej infolinii pod numerem 800-889-866.


POWIĄZANE ARTYKUŁY