Poczta Polska: kolejny atak cyberprzestępców

84

Po raz kolejny cyberprzestępcy podszywają się pod Pocztę Polską. W celu pozyskania danych osobowych lub pieniędzy wysyłają fałszywe wiadomości e-mail, wykorzystując logo i nazwę Spółki. Poczta informuje, na co szczególnie należy uważać i jakie są ogólne zasady, które chronią przed e-mailowymi oszustwami.

Jeden z ataków polega na rozsyłaniu fałszywych wiadomości e-mail informujących o błędnie zaadresowanej przesyłce. Maile te mają załącznik zawierający złośliwe oprogramowanie, tzw. trojan. Inną metodą cyberprzestępców jest wysyłka fałszywych wiadomości dotyczących wygranej w konkursie najnowszego modelu smartfona. Cyberprzestępcy informują, że aby otrzymać nagrodę wystarczy kliknąć w podany link, który przekierowuje na spreparowaną stronę internetową w celu wyłudzenia danych oraz pieniędzy. Spółka zgłosiła już to zdarzenie do Zespołu Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego – CSIRT GOV.

przykład fałszywej wiadomości

– Poczta Polska nie jest inicjatorem tych kampanii mailowych. Prosimy o czujność i uważne czytanie otrzymanych wiadomości oraz zawartych w niej linków – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej. – W przypadku otrzymania podejrzanych wiadomości lub w przypadku podejrzenia nieprawidłowości bądź niezgodności prosimy o zgłoszenie sprawy na policję i niezwłoczne poinformowanie nas na adres cyberbezpieczenstwo@poczta-polska.pl lub przez stronę incydent.cert.pl. To nam pozwoli na ostrzeżenie naszych klientów, a także zablokowanie fałszywej strony – apeluje rzeczniczka.

Poczta Polska wysyła e-maile o przesyłkach wyłącznie z adresu informacja@poczta-polska.pl. Spółka przekazuje informacje o tym, gdzie można znaleźć dane o aktualnym statusie przesyłki i w sposób jawny kieruje do strony Poczty Polskiej https://emonitoring.poczta-polska.pl. Tam można sprawdzić, na jakim etapie podróży jest przesyłka.