Dobiega końca remont toru kolejowego w okolicach Ścinawy. Odbiór wykonanych prac ma zostać przeprowadzony jeszcze w listopadzie.
Prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe prace w pobliżu Ścinawy ruszyły w czerwcu. Na czterokilometrowym odcinku wymienione zostały szyny, podkłady, uzupełniono tłuczeń w nawierzchni torowej, wykonano też prace odwodnieniowe.
– Roboty objęły również wymianę mostownic, tj. podkładów na których leżą szyny na ścinawskim moście kolejowym nad Odrą. Obecnie trwają prace wykończeniowe, tzw. okołotorowe – informuje Jacek Chromiak, naczelnik sekcji eksploatacji Legnica ds. drogowo-budowlanych PLK.
Koszt inwestycji na tym odcinku to 4 mln złotych brutto. Remont w okolicach Ścinawy dotyczył toru nr 1, będącego częścią linii kolejowej nr 273 – ważnej trasy przede wszystkim dla ruchu towarowego, ale również wykorzystywanej do transportu osobowego, z którego korzystają mieszkańcy regionu dojeżdżający do szkół i pracy. Dzięki temu mają bezpośrednie połączenie z takim aglomeracjami jak Wrocław, Zielona Góra, Szczecin.
– Rezultatem wykonanych prac będzie likwidacja ograniczeń prędkości i przywrócenie prędkości rozkładowej na tym odcinku do 120 kilometrów na godzinę – twierdzi rzecznik prasowy PKP PLK Wrocław Bohdan Ząbek.
Aktualnie trwają jeszcze remonty torowisk na odcinkach: Rudna Gwizdanów – Głogów oraz Głogów – Bytom Odrzański. Dodatkowo dla całej linii kolejowej Wrocław – Szczecin zostanie opracowane studium wykonalności planowanej modernizacji trasy, tym razem właśnie dla odcinka Wrocław – Głogów, który przebiega przez Ścinawę. – Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania postępowania przetargowego dla wyłonienia wykonawcy tej potrzebnej do dalszych działań dokumentacji – informuje Ząbek.
źródło: UMiG Ścinawa