Po roku likwidują niepotrzebny przepis

15

POWIAT. Przedsiębiorcy poszukujący pracowników będą mogli składać swoje propozycje do Powiatowego Urzędu Pracy w Lubinie w dowolnej formie: na piśmie, telefonicznie, mailem lub faksem. Projektowane przepisy znoszą ograniczenie składania ich wyłącznie w formie papierowej.

 

Obecnie pracodawcy zobowiązani są osobiście przynieść do urzędu ogłoszenie o wolnym stanowisku pracy w formie pisemnej lub przesłać je za pośrednictwem poczty. W efekcie wiele firm, z braku czasu na dokonanie wszelkich formalności, nie zgłasza do urzędu informacji o wolnych stanowiskach pracy.

Rozporządzenie w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy, zmieniło się we wrześniu zeszłego roku. Wcześniej można było składać oferty w każdej formie.

– To właśnie na wniosek urzędów pracy powstał projekt rozporządzenia, które mówi o tym, że pracodawca może znowu składać oferty w każdej formie – komentuje Wioletta Jagielska, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Lubinie.

Stare i dogodne zasady składania ofert w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubinie będą stosowane od momentu wejścia w życie rozporządzenia.


POWIĄZANE ARTYKUŁY