Po czym stwierdzić, że agencja SEO jest skuteczna?

76

Promowanie marki w Internecie nie należy do najłatwiejszych zadań. Właściciele firm coraz częściej decydują się więc na współpracę z profesjonalną agencją SEO. Jak jednak zweryfikować jej skuteczność i na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy pozycjonującej?

aymane jdidi/Pixabay

Agencja SEO – czym się zajmuje?

Agencja SEO to zespół doświadczonych ekspertów, którzy specjalizują się w takich dziedzinach, jak: SEO, SEM, UX czy SXO. Firma zajmuje się przede wszystkim pozycjonowaniem stron internetowych i wszelkimi działaniami z zakresu marketingu internetowego. Przykładem takiego zespołu jest doświadczona agencja Grupa iCEA, o której możesz przeczytać na stronie: https://www.grupa-icea.pl/

Głównym zadaniem agencji SEO jest dbanie o skuteczność strategii marketingowych swoich klientów. W tym celu specjaliści stosują takie działania, jak:

  • pozycjonowanie stron i sklepów internetowych,

  • optymalizacja pod kątem SEO i UX,

  • link building,

  • social media marketing,

  • content marketing,

  • analiza rynku i konkurencji,

  • badanie słów kluczowych,

  • bieżąca analiza efektywności podejmowanych działań.

Jedną z najważniejszych usług oferowanych przez agencję jest audyt SEO. Polega on na kompleksowej analizie użyteczności strony mającej na celu identyfikację wszelkich błędów w witrynie. Specjaliści wykorzystują wówczas szereg specjalistycznych narzędzi, takich jak SEMrush, Google Search Console, Google Analytics czy Ahrefs.

źródło: Screen ze strony semrush.com

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO?

Jako że agencji SEO powierzana jest odpowiedzialność za efekty strategii marketingowej, wybór danego zespołu powinien być dobrze przemyślany. Zwróć więc uwagę na szereg czynników świadczących o profesjonalizmie i zaangażowaniu firmy, analizując wszelkie aspekty związane z jej działalnością.

Przyjrzyj się przede wszystkim osiągnięciom agencji. Sprawdź nie tylko otrzymane przez nią nagrody, ale też zweryfikuj sukcesy jej klientów.

Zwróć uwagę na doświadczenie. Im więcej branż obsługiwała dana firma, tym większe szanse, że poradzi sobie również z Twoją. 

Podczas poszukiwań agencji SEO warto przeanalizować strony internetowe wybranych zespołów. Dzięki temu poznasz zaangażowanie poszczególnych firm i zdecydujesz, czy styl ich optymalizacji do Ciebie przemawia.

Aby uniknąć problemów w kolejnych etapach współpracy, zwróć uwagę na wiarygodność agencji. Powinna oferować wyłącznie uczciwe i skuteczne metody optymalizacyjne oraz zapewniać pełną transparentność działań.

Agencje SEO – jakich unikać?

Stale rosnąca konkurencyjność rynku sprawia, że firmy z branży SEO stosują wiele działań marketingowych mających na celu pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów przedsiębiorstwa. Poszukując agencji do współpracy, musisz być więc szczególnie ostrożny. Poza zaletami danego zespołu zwróć uwagę na potencjalne wady, przez które osiągnięcie sukcesu w sieci może być znacznie trudniejsze. Nieefektywne i nieuczciwe agencje SEO wyróżniają:

  • brak transparentności działań,

  • brak doświadczenia,

  • brak sukcesów mimo wieloletniego stażu,

  • negatywne opinie,

  • wąski zakres świadczonych usług,

  • gwarancja szybkich efektów, 

  • bardzo niskie koszty usługi pozycjonowania. 

Powodem do rezygnacji ze współpracy jest także niechęć do udzielania odpowiedzi i rozmowy o szczegółach świadczonych usług. Jeśli agencja nie chce szczerze omówić warunków współpracy, z pewnością stosuje nieuczciwe metody, które mogą przysporzyć Ci tylko wielu problemów.

Podsumowanie 

Jak widać, wybór agencji SEO nie jest łatwy. Przed podjęciem ostatecznej decyzji przeprowadź więc dokładne badania, umów się na konsultację i zweryfikuj skuteczność działań danej firmy. Dzięki temu z pewnością dokonasz właściwego wyboru, a wsparcie specjalistów zapewni Ci napływ nowych klientów i wzrost sprzedaży online!


POWIĄZANE ARTYKUŁY