Nowe zadania i nowe wydatki – radni powiatu wprowadzili zmiany w budżecie na obecny rok, Powiatowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wieloletnim Planie Inwestycyjnym.
– To kosmetyczne poprawki – mówi o uchwałach dotyczących budżetu powiatu i PFOŚiGW radny Tymoteusz Myrda z klubu Lubin 2006.
Dzięki zmianom w PFOŚiGW sfinansowane zostaną prace termomodernizacyjne i remontowe obiektów sportowych Zespołu Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Lubinie (385 tys. zł), a także ocieplenie remizy w Gwizdanowie (36 tys. zł). Ponadto zrekultywowane zostanie dzikie wysypisko śmieci w Chobieni (90 tys. zł). Radni zaplanowali także opłacenie wykonania dokumentacji projektowej schroniska dla zwierząt (75 tys. zł), w którego budowę włączyło się kilka gmina naszego regionu. 100 tys. zł przeznaczono na wsparcie ZOZ-u w Lubienie, a 85 tys. zł na zagospodarowanie gruntu pod tereny zielone wokół budynku starostwa.
Natomiast dzięki zwiększeniu budżetu powiatu na obecny rok o prawie 1,2 mln zł, więcej pieniędzy otrzyma m.in. lubińska Komenda Straży Pożarnej. Przeznaczy je na remont swojej siedziby.
W przypadku tych zmian radni powiatowi się nie spierali. Inaczej sprawa miała się z Wieloletnim Planem Inwestycyjnym. Przed przyjęciem uchwały nie obyło się bez dyskusji. Jednak ostatecznie radni przyjęli proponowane zmiany, zwiększając tym samym o 3,3 mln zł sumę przeznaczoną w WSI na remont ulicy Hutniczej i przesuwając część środków z remontu ulicy Jana Pawła II na przyszły rok.
– Musimy zmienić dokumentację techniczną tego zadania, ale nie znaczy, że z niego rezygnujemy – tłumaczy decyzję o przesunięciu remontu ulicy Jana Pawła II Mirosław Gojdź, członek zarządu powiatu. – Przygotowujemy dokumentację techniczną i raport środowiskowy, potem rozpoczniemy przetarg. Czas realizacji tej inwestycji się przesunie, ale rozpoczniemy ją jeszcze w tym roku.
Na remont Jana Pawła przyjdzie nam więc poczekać. Roboty zaczną się od ulicy Hutniczej. Według radnych z klubu Lubin 2006 pomysł, aby zacząć właśnie od tej ulicy nie jest najlepszy.
– Ważniejsze od ulicy Hutniczej jest skrzyżowanie Jana Pawła z Hutniczą i droga za Paderewskiego. Dlaczego ulica Hutnicza jako pierwsza ma być remontowana, trudno powiedzieć. Swego czasu zarząd odpowiedział, że taką dokumentację zdąży przygotować. Dla mnie to jest słabe wytłumaczenie, bo gdzie indziej generują się duże utrudnienia w ruchu, czyli na tych dwóch drogach, które wskazałem. A drogami w gorszym stanie technicznym są na pewno Piłsudskiego i Leśna. Ulica Hutnicza jest drogą czteropasmową dwukierunkową o dosyć dobrej nawierzchni, dlatego tym bardziej jestem zdziwiony.
MRT