Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa, spółka akcyjna należąca do KGHM, podjęło decyzję o zakupie rozwiązania SAP ERP. Program będzie wdrażany w ramach strategii wytyczonej przez KGHM, dążącej do wyposażenia wszystkich podmiotów podległych spółce w rozwiązania SAP.
Głównym celem wdrożenia systemu w PeBeKa będzie zapewnienie kompleksowej obsługi procesu planowania i realizacji projektów, w sposób, który umożliwi optymalizację ich rentowności na każdym etapie realizacji. Zostaną wprowadzone procedury zabezpieczające niekontrolowane przekroczenia budżetu i odstępstwa od harmonogramu realizacji kontraktów budowlanych. Przedsiębiorstwo oczekuje ponadto, że dzięki usprawnieniu obsługi logistycznej będzie mogło uzyskiwać atrakcyjniejsze warunki cenowe dla materiałów i usług u dostawców i podwykonawców.
Wdrożenie projektu przebiegać będzie w dwóch etapach.W pierwszym zaprogramowane zostaną funkcje związane z ewidencją księgową, raportowaniem zewnętrznym oraz gospodarką materiałową zarówno w standardzie polskim, jak i w międzynarodowych. Drugi etap obejmie wdrożenie modułów obsługi procesów produkcji projektowej, zaopatrzenia, sprzedaży, gospodarki sprzętem, zarządzania kadrami oraz naliczania płac, z budową zintegrowanego systemu informacji zarządczej oraz planowaniem operacyjnym.
Projekt prowadzony będzie przez KGHM Oddział COPI i SAP wspólnie z firmą Itelligence.
MS