Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:
1. Świadczeń zdrowotnych,
2. Informacji o swoim stanie zdrowia,
3. Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem,
4. Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych,
5. Poszanowania intymności i godności
6. Dokumentacji medycznej,
7. Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza,
8. Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego,
9. Opieki duszpasterskiej,
10. Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:
Bezpłatna infolinia: 800 190 590 (czynna pn. – pt. w godz. 9.00 – 21.00), połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora): (22) 833- 08-85; (22) 635- 59-96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
tel. (22) 532 82 50; fax: (22) 833 08 86;
sekretariat@bpp.gov.pl; www.bpp.gov.pl
Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej. Został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Realizuje swoje zadania przy pomocy Biura Rzecznika Praw