Oszukani lubinianie wzięli sprawy w swoje ręce. Do Wiesławy Sulimy, Powiatowego Rzecznika Konsumenta zgłasza cię coraz więcej osób poszkodowanych przez pracowników infolinii, telemarketerów, doradców czy też handlowców. Lubinianie skarżą się głównie na telekomunikację i energetykę.
– Nierzetelne, niejasne i niejednolite przekazywanie informacji to główne zarzuty, jakie mają klienci zwierający umowy przez telefon. Bardzo często oferta przedstawiona w rozmowie telefonicznej odbiega od umowy, którą później dostają – potwierdza Wiesława Sulima.
– Nie powinno tak być, czujemy się oszukani – denerwują się konsumenci.
Bardzo często podczas rozmowy z konsumentem brakuje informacji na temat ceny, możliwości składania reklamacji, terminu trwania zawartej umowy, a także o możliwości jej rozwiązania. Wiesława Sulima przyznaje, że najważniejsze informacje, które powinny być podawane jako pierwsze, zazwyczaj są po prostu omijane.
Doradcy najczęściej wykorzystują zaufanie klienta i przedstawiają same zalety produktu, nic nie wspominając o ich wadach, występującym ryzyku czy ewentualnych stratach jakie ponosi klient.
Każdy, kto czuje się poszkodowany może zgłosić się do biura Rzecznika Konsumenta w starostwie powiatowym, gdzie otrzyma bezpłatne porady, co może zrobić w danej sprawie. O pomoc można także poprosić Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem 800 007 707 i w jej oddziałach.
Na stronie internetowej UOKiK można znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące usług finansowych, a ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym pomoże w dochodzeniu roszczeń.