Nigdy nie podpisujmy umowy bez czytania! Pisaliśmy o tym już niejednokrotnie, jednak nadal dostajemy mnóstwo sygnałów od lubinian, którzy dali się nabrać nieuczciwym akwizytorom. Ostatnio dostaliśmy sporo maili z prośbami o ostrzeżenie mieszkańców przed kolejnymi nie do końca postępującymi fair przedstawicielami handlowymi.
– Po naszym mieście chodzą przedstawiciele handlowi Energetycznego Centrum. Działają iście po zbójecku. Przychodzą do domów, przedstawiają się jako pracownicy firmy Tauron, nawet legitymują się identyfikatorami Tauronu. Twierdzą, że Tauron pół roku temu wysyłał do klientów deklarację przejścia na niższe stawki, a że klienci nie odpowiedzieli i nie odesłali wypełnionych deklaracji, a ta promocja dobiega końca. Żeby wyjść na przeciw klientom, wysyłają swoich przedstawicieli, by porozmawiali z klientami i żeby podpisali te deklaracje – skarży się mieszkanka Lubina.
Jak twierdzą również inni poszkodowani w tej sprawie, przedstawiciele są bardzo przekonywujący. Po wejściu do domu krótko przedstawiają powód swojego przyjścia, czyli obniżkę rachunków za prąd, po czym proszą o dowód osobisty, wypełniają jakiś kwestionariusz i podsuwają go do podpisania. Po dokonaniu wszystkich formalności informują tylko, że nadal Tauron będzie dostarczał energię, ale faktury będą przychodzić dwie a nie jedna i co dwa a nie co sześć miesięcy.
– Zgłasza się do mnie mnóstwo ludzi, którzy podpisali takie umowy, wcześniej ich nie czytając. Ze swojej strony mogę ostrzec raz jeszcze, żeby czytać to, co podpisujemy. Poza tym przedstawiciele firmy Tauron nie prowadzą sprzedaży poza lokalem. Każdą wątpliwość dotyczącą sprzedaży energii elektrycznej można również wyjaśnić pod numerem telefonu 32 6060606. Pamiętajmy też, że podpisując umowę poza lokalem firmy, mamy dziesięć dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn, wysyłając na adres firmy pisemne oświadczenie – mówi Wiesława Sulima, powiatowy rzecznik konsumenta.
O wyjaśnienie tej sprawy poprosiliśmy również firmę Energetyczne Centrum.
– Spółka konkuruje niższymi cenami prądu. Nie wprowadzamy klientów w błąd. Nasi przedstawiciele prowadzą sprzedaż terenową, poprzez odwiedzanie klientów w domu. Dzięki temu mogą zaprezentować naszą ofertę, odpowiedzieć na wszystkie pytania czy rozwiać wątpliwości. Każdy z nich posiada identyfikator z logo, nazwą i hologramem firmy oraz danymi osobowymi, które muszą nosić w widocznym miejscu – wyjaśnia Iga Kopacz z biura prasowego firmy Energetyczne Centrum.
– Ponadto każdy dokument, który klient podpisuje, ma widoczne logo firmy. Klienci podpisują również dokument potwierdzający, że mają świadomość, iż sprzedawca zmienia się i jest niezależny od dotychczasowego. Wykonujemy również telefony powitalne, aby raz jeszcze poinformować klientów o wszystkich szczegółach związanych ze zmianą sprzedawcy prądu i gazu. Podkreślam, nasi partnerzy mają obowiązek rzetelnego informowania klientów o ofercie, a także informowania, iż nasza firma to niezależny sprzedawca. Nie tolerujemy nieuczciwości. Każde zgłoszenie analizujemy indywidualnie, dlatego jeśli któryś z czytelników czuje się wprowadzany w błąd, proszę o bezpośredni kontakt pod numerem telefonu 797 027 854 bądź mail: rzecznik@ec.net.pl – mówi Iga Kopacz z biura prasowego firmy Energetyczne Centrum.