Oszukują, by pozyskać nowych klientów

24

Uwaga lubinianie! Pracownicy wrocławskiej firmy telekomunikacyjnej PTS SA stosują nieuczciwe praktyki, by pozyskać nowych abonentów. Wprowadzają klienta w błąd, a gdy ten orientuje się, że został oszukany, pracownicy PTS SA każą mu płacić 490 złotych za zerwanie umowy.

– Nie ma dnia, żeby nie wpłynął do mnie wniosek o interwencję w sprawie oszustw dokonywanych przez tą firmę – mówi Wiesława Sulima, powiatowy rzecznik konsumentów.

Proceder zaczyna się od telefonu. Podczas rozmowy pracownik firmy proponuje rzekomo stałym klientom obniżenie abonamentu telefonii stacjonarnej do 25 złotych. W trakcie rozmowy nie pada jednak informacja, że oferta ta wiąże się ze zmianą dotychczasowego operatora TP SA na PTS SA.

Niczego nieświadomi klienci, najczęściej osoby starsze, chętnie korzystają z atrakcyjnej cenowo oferty. Kolejno do domu umowę przywozi kurier, który zawsze bardzo się spieszy i klient nie ma możliwości jej przejrzenia. Poza tym umowa napisana jest tak małą czcionką, że ciężko w ogóle odczytać zawarte w niej zapisy.

Klienci najczęściej orientują się o oszustwie w chwili, gdy odbierają telefon od dotychczasowego operatora TP SA (dziś Orange) z pytaniem, dlaczego klient podjął decyzję o zmianie operatora. Chcąc zrezygnować z niefartownie zawartej umowy okazuje się, że żeby móc ją zerwać trzeba zapłacić karę w wysokości 490 złotych.

– Kwota za zerwanie umowy jest niezasadna i proszę o zgłaszanie się po pomoc do powiatowego rzecznika konsumentów. Zbieram też informacje w tej sprawie do Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Łodzi, który prowadzi już postępowanie wyjaśniające w tej sprawie – dodaje Wiesława Sulima.


POWIĄZANE ARTYKUŁY