ORLEN Superliga czwartą najbardziej medialną ligą w Polsce

67

W rankingu Najbardziej Medialnych Marek w Polskim Sporcie opracowanym przez „Forbes”, „Przegląd Sportowy” oraz „Pentagon Research”, ORLEN Superliga została czwartą najbardziej medialną ligą w Polsce. Ranking obejmuje okres od 13 maja 2023 do 12 maja 2024.

Najbardziej medialną ligą w Polsce jest piłkarska PKO Bank Polski Ekstraklasa, która w badanym okresie wygenerowała 350 000 publikacji, co przełożyło się na wartość mediową w wysokości 1 152,4 mln PLN. Drugą pozycję w zestawieniu zajęła żużlowa PGE Ekstraliga z liczbą 56 800 publikacji, przekładających się na ekwiwalent w wysokości 229,3 mln PLN. Na najniższym stopniu podium uplasowała się PlusLiga z liczbą 43 368 publikacji oraz 174,3 mln PLN wartości mediowej. Tuż za najwyższym szczeblem rozgrywek polskiej siatkówki uplasowała się ORLEN Superliga, generując 42 767 publikacji, których wartość mediową wynosi 164,4 mln PLN. Piąte miejsce w zestawieniu przypadło ORLEN Basket Lidze z 36 557 publikacjami i ekwiwalentem w wysokości 138,1 mln PLN.

TOP 5 najbardziej medialnych klubów piłki ręcznej 

W rankingu zaprezentowano również m.in. najbardziej medialne kluby piłki ręcznej w Polsce. Pierwsze miejsce zajęła Industria Kielce z liczbą publikacji wynoszącą 13 340, która przekłada się na wartość mediową na poziomie 41,9 mln PLN. Drugą drużyną w zestawieniu jest ORLEN Wisła Płock z liczbą 8 169 publikacji i 26,3 mln PLN ekwiwalentu. Mistrzynie Polski ORLEN Superligi Kobiet, KGHM Zagłębie Lubin, uplasowały się na 3. pozycji w rankingu z liczbą 6 773 publikacji, która przekłada się na 24,1 mln PLN wartości mediowej. Kolejne miejsce zajęła Grupa Azoty Unia Tarnów z liczbą 3 906 publikacji i 15,8 ekwiwalentu. TOP5 zamyka Piotrkowianin Piotrków Trybunalski, który wygenerował 3 971 publikacji o wartości 13,8 mln PLN. 

 


POWIĄZANE ARTYKUŁY