Odpowiedzialność klubów fitness

20

– W okresie wakacyjnym częściej niż zwykle decydujemy się na uczestnictwo w organizowanych przez różne instytucje zajęciach sportowo-rekreacyjnych. Korzystając z tego typu usług, warto pamiętać, jakie prawa przysługują nam, jako konsumentom i dobrze przeczytać umowę zanim ją podpiszemy – mówi Wiesława Sulima, powiatowy rzecznik konsumentów.

Najczęściej tego typu usługi oferują kluby fitness, szkoły tańca, parki wodne, stacje narciarskie bądź inne instytucje organizujące imprezy masowe.

Jak informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zdarza się, że przedsiębiorcy ci zapominają o przestrzeganiu podstawowych zasad.

Wśród naruszeń wyróżniono kilka powtarzających się najczęściej. Pierwsze z nich to niezwracanie pieniędzy za niewykorzystane zajęcia w przypadku rezygnacji z dalszego uczestnictwa bądź rozwiązania umowy. Zgodnie z prawem konsumentowi należy się zwrot kosztów za część niezrealizowaną, a przedsiębiorca może zatrzymać jedynie kwotę odpowiadającą faktycznie poniesionym wydatkom wynikającym na przykład z rezerwacji sali.

Kolejne niezgodne z prawem praktyki to utrudnianie odstąpienia od umowy, uchylanie się od odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumentów i za rzeczy pozostawionych w szatniach czy zmiany miejsca prowadzenia zajęć bez zgody klientów.

Warto również pamiętać, że w przypadku braku możliwości realizacji wykupionej usługi, przysługuje nam prawo odzyskania wpłaconych pieniędzy.


POWIĄZANE ARTYKUŁY