Odnowią jednak cały przejazd

3815

Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że remont przejazdu przy ul. 1 Maja obejmie tylko jego część. Nawierzchnia przy torach pasażerskich miała być wymieniona, a tory dla pociągów towarowych miały być pozostawione w takim stanie, w jakim są obecnie, czyli w rozsypce. Okazuje się jednak, że inwestor po telefonie od nas zmienił zdanie…

Początkowo zakładano, że przejazd zostanie wyremontowany do połowy. Jak wyjaśnia PKP PLK, unijna dotacja finansuje jedynie modernizację linii nr 289, którą będą poruszać się pociągi pasażerskie. Kawałek dalej w obrębie tego samego przejazdu (od ul. Jana Pawła II) znajdują się tory dla pociągów towarowych, po których jeżdżą składy Pol-Miedź Trans. Za modernizację tych drugich inwestor już nie płacił.

Zapytaliśmy więc PKP Polskie Linie Kolejowe, czy połowiczny remont to rzeczywiście dobre rozwiązanie. Właśnie otrzymaliśmy odpowiedź z informacją, że remont obejmie jednak cały przejazd, by wyrównać nawierzchnię również od strony torów dla pociągów towarowych. 

– Rzeczywiście, nawierzchnia musi być jednolita – wyjaśnia Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Prowadzona modernizacja linii Legnica – Rudna Gwizdanów (linia nr 289) jest finansowana ze środków unijnych – w ramach Programu Infrastruktury i Środowiska.

Zakres tych prac jest ściśle określony. Stan nawierzchni przejazdu na ul. Chocianowskiej w Lubinie – w zakresie sąsiedniej, towarowej  linii kolejowej  nr 971 – zostanie zbadany przez służby techniczne. Wstępnie  planowana jest wymiana płyt nawierzchni i położenie nowego asfaltu na podjeździe; tak aby cała nawierzchnia przejazdu  (w obrębie obu linii) zapewniała jego użytkownikom taki sam poziom komfortu przy jego przekraczaniu. Prace potrwałyby do końca sierpnia.

– czytamy w oficjalnym oświadczeniu.

– Ważne, żeby kierowcy nie odczuwali różnicy podczas poruszania się po przejeździe – podsumowuje Ząbek.


POWIĄZANE ARTYKUŁY