Trwa odliczanie do „weekendu cudów”

3098

Dziś otwarta została baza rodzin, którym można pomóc w ramach tegorocznej edycji Szlachetnej Paczki. To jubileuszowa, bo 20. edycja tej ogólnopolskiej akcji charytatywnej, w której od lat uczestniczą też lubinianie. Organizatorzy mają nadzieję, że w tym roku pandemia nie pokrzyżuje ich planów i chętnych darczyńców jak zwykle nie zabraknie.

20. finał edycji Szlachetnej Paczki zbliża się wielkimi krokami. W tym roku tzw. „weekend cudów” zaplanowano na 12 i 13 grudnia. To właśnie w te dwa dni zostaną przekazane paczki potrzebującym rodzinom.

Baza rodzin, którym można pomóc, została otwarta dziś, czyli 14 listopada. Czy lubinianom tym razem również nie będzie obojętny los osób potrzebujących? – Na oficjalnej stronie akcji, czyli www.szlachetnapaczka.pldo dnia finału ukazywać się będą zarejestrowane rodziny. W każdą z nich będzie można kliknąć i przeczytać więcej na jej temat, a przede wszystkim dowiedzieć się, czego ta rodzina najbardziej potrzebuje. Po wybraniu danej rodziny zniknie ona z bazy, a z darczyńcą wkrótce skontaktuje się jeden z 25 naszych wolontariuszy – mówi Małgorzata Sarama, liderka Szlachetnej Paczki w Lubinie.

Na tę chwilę zgłoszonych jest ok. 20 potrzebujących rodzin. Wiadomo jednak, że liczba ta będzie się w najbliższych tygodniach powiększać. Przypomnijmy, że przed rokiem pomoc otrzymało 60 rodzin z Lubina i okolicznych wsi. W całej Polsce było ich ponad 14,5 tys.

Jak co roku najczęściej pożądane są artykuły spożywcze, środki czystości, sprzęty AGD, a także opał na zimę. 

– Apeluję do darczyńców, żeby się nie bali się pomagać rodzinom, potrzebującym opału na zimę. To bardzo łatwe do załatwienia, wystarczy tylko wysłać przelew na konto składu opału, w tytule zaznaczając kod rodziny – tłumaczy Małgorzata Sarama, która wierzy, że trwająca pandemia nie zniechęci mieszkańców do udziału w akcji. 

– Wiele osób potraciło pracę, sytuacja jest też trudna dla seniorów. Dlatego ta pomoc jest w tym roku bardziej potrzebna niż kiedykolwiek – dodaje

Główna idea komunikacji tegorocznej kampanii Szlachetnej Paczki koncentruje się na krótkim pytaniu: „Czym jest szczęście?”


POWIĄZANE ARTYKUŁY