LUBIN. Od wrześnie rodzice będą mogli na bieżąco śledzić postępy w nauce swoich dzieci. A to wszystko dzięki wprowadzeniu do szkół specjalnych i ponadgimnazjalnych dziennika elektronicznego.
Powiat lubiński w porozumieniu z gminą miejską Lubin realizuje projekt „Elektroniczny system zarządzania oświatą w Powiecie Lubińskim – PLESZO” dofinansowany ze środków Unii Europejskiej. Inwestycja ta została zakończona i wdrożona do powiatowych szkół specjalnych i ponadgimnazjalnych w marcu tego roku.
System daje ogromne możliwości uczniom, rodzicom i nauczycielom. Dla uczniów i rodziców dedykowane są dziennik elektroniczny i platforma edukacyjne. Dziennik elektroniczny umożliwi bieżące sprawdzanie ocen, obecności ucznia na lekcjach oraz ułatwi kontakt z nauczycielami. Platforma edukacyjna pozwoli też uczniom uczyć się w dowolnym miejscu i czasie, ułatwi dostęp do materiałów z lekcji ( np. podczas nieobecności ucznia na zajęciach), umożliwi terminowe oddanie pracy domowej i wgląd do jej poprawionej wersji.
Rodzice będą mogli przy wykorzystaniu tej platformy komunikować się z nauczycielami i pracownikami administracji szkolnej oraz usprawiedliwiać nieobecności swoich dzieci na lekcjach.
Zarówno rodzice jak i uczniowie dostęp do dziennika będą mieli po zalogowaniu się przez internet na odpowiedni portal. W każdej chwili będzie można skorzystać z umieszczonych tam informacji dotyczących danego ucznia.