Od poniedziałku przejazd będzie zamknięty

3028

Uwaga kierowcy, od poniedziałku 13 stycznia zamknięty zostanie przejazd kolejowy przy ulicy 1 Maja. Robotnicy zajmą się remontem jego drugiej części, od strony ul. Chocianowskiej – do tej pory nieprzebudowanej.

– W ramach prac zaplanowany jest demontaż istniejącej nawierzchni i torów. Roboty ziemne będą polegały na wzmocnieniu zabudowy podtorza. W ramach tej inwestycji będzie odtworzona nawierzchnia wzmacniająca i płyt wielkogabarytowych oraz asfaltu pomiędzy dwiema liniami kolejowymi. Dodatkowo wymienione zostanie około 150 metrów torów na linii kolejowej nr 971, która prowadzi do górniczego kombinatu – mówi Piotr Wałowski, kierownik budowy z firmy Torpol, która na zlecenie PKP PLK zajmowała się modernizacją linii kolejowej nr 289 z Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanowa.

Jak informuje przedstawiciel Torpolu, przejazd ma zostać zamknięty 13 stycznia o godzinie 9. Remont według założeń ma potrwać do 27 stycznia. Objazd wytyczony został przez al. Kaczyńskiego. Samochody osobowe mogą korzystać również z przejazdu kolejowego na ul. Stary Lubin.

To już drugi remont i zamknięcie przejazdu kolejowego przy ulicy 1 Maja. Od lipca do września trwały prace na jego pierwszej części. Druga część pozostała niewyremontowana. Kolejarze musieli bowiem zostawić dostęp dla pociągów towarowych, które jeżdżą do KGHM, dlatego przejazd remontowany jest w dwóch etapach. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

– We wrześniu minionego roku w tym rejonie były prowadzone dwie równoległe inwestycje: my jako gmina przebudowywaliśmy generalnie ul. Jana Pawła II, a PKP remontowała przejazd kolejowy przy ul. 1 Maja. Po zakończeniu przebudowy Jana Pawła otwarto przejazd kolejowy na 1 Maja, ale okazało się, że jest on wyremontowany przez PKP niekompletnie, w związku z czym w najbliższych dniach kolejowa spółka ponownie zamknie przejazd w celu dokończenia remontu – mówi Marcelina Falkiewicz, rzecznik prezydenta Lubina. – Miniony rok pokazał, że dzięki małej obwodnicy, obwodnicy południowej, a także dopiero co wyremontowanej alei Kaczyńskiego i Niepodległości zamknięcie nawet dwóch przejazdów kolejowych – jak miało to miejsce we wrześniu w rejonie Skłodowskiej i 1 Maja – nie stanowi problemów w kwestii drożności ruchu – dodaje.

Modernizacja przejazdu kolejowego przy ul. 1 Maja to część większej inwestycji, czyli przebudowy linii kolejowej nr 289 z Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanowa. Wartość inwestycji współfinansowanej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 to ponad 197 mln zł netto.


POWIĄZANE ARTYKUŁY