Każdy pasażer korzystający z komunikacji miejskiej może teraz wystawić ocenę kierowcom autobusów jeżdżącym po lubińskich drogach. Ten, który zbierze najwięcej pozytywnych opinii, otrzyma tytuł „Przyjaznego kierowcy”.
– Konkurs ma za zadanie wpajać kierowcom kulturę jazdy, ale też obsługi pasażerów – mówi Zdzisław Jarosz, prezes Federacji Konsumentów w Lubinie, współorganizator konkursu.
Akcja organizowana jest już po raz drugi. W zeszłym roku zwyciężyła kobieta. Pasażerowie i komisja konkursowa uznali, że właśnie ona, jedyna zresztą w męskim gronie kierowców lubińskich autobusów, jest najbardziej uprzejma i stosuje się do przepisów ruchu drogowego.
Tym razem oprócz pierwszej nagrody przyznane zostaną także druga i trzecia.
Pasażerowie mogą oceniać kierowców do 15 sierpnia. Wystarczy, że zapamiętają numer boczny autobusu lub numer rejestracyjny i zadzwonią do Federacji Konsumentów (076 746 20 81) lub wyślą e-maila (fklubin@yahoo.pl) ze swoją kandydaturą przyjaznego kierowcy.
Wyniki poznamy we wrześniu.
– W zeszłym roku dostaliśmy sporo zgłoszeń od lubinian. Sami również jeździliśmy autobusami i ocenialiśmy kierowców. W tym roku będzie podobnie, oprócz pasażerów również komisja konkursowa będzie bacznie przyglądać się kierowcom – dodaje Jarosz.
MRT