Urzędnicy analizują oferty złożone w drugim przetargu na modernizację publicznego oświetlenia w Lubinie. Swoje propozycje złożyły cztery firmy.
Przypomnijmy, w planach jest modernizacja oświetlenia, która obejmie ponad 2,5 tys. punktów świetlnych na terenie całego Lubina. Pierwotnie Urząd Miejski oszacował, że na tę inwestycję wystarczy 24 mln zł. W realizacji tego przedsięwzięcia pomocne będzie 18 mln zł dofinansowania, które Lubin otrzymał z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Po otwarciu ofert złożonych w pierwszym przetargu okazało się jednak, że wyceny zainteresowanych tym kontraktem firm przewyższyły założony budżet.
– Oferty w tym przetargu są doskonałą ilustracją tego, co dzieje się w gospodarce. Ceny surowców, w tym miedzi, są coraz wyższe, zapotrzebowanie na materiały budowlane i instalacyjne też rośnie, więc spodziewaliśmy się takich właśnie propozycji. Jesteśmy jednak zdeterminowani, by tę inwestycję zrealizować, bo jest bardzo potrzebna. Dzięki niej zmniejszymy wydatki na energię, poprawimy jakość oświetlenia i zadbamy o środowisko – komentował wówczas Robert Raczyński, prezydent Lubina.
Koniecznie było rozpisanie ponownego postępowania. Aby zwiększyć szanse na wybór wykonawcy, zadanie podzielone zostało na dwa etapy. Założony tym razem przez miasto łączny koszt modernizacji to 31 521 380,72 zł. Nie wszyscy wykonawcy zmieścili się w tej kwocie, ale jest szansa na pozytywne rozstrzygnięcie przetargu.
W tej chwili trwa badanie ofert pod względem formalnymi i merytorycznym. Jeśli uda się wybrać wykonawcę, będzie miał on czas na unowocześnienie lubińskiego oświetlenia do końca września 2022 r.