Nieuczciwi sprzedawcy krążą po domach

50

W powiecie lubińskim pojawił się kolejny nieuczciwy sprzedawca energii elektrycznej. Domokrążca wprowadza klientów w błąd co do swojej tożsamości, manipuluje informacją i nie zostawia konsumentom kopii umowy. Do powiatowego rzecznika konsumentów zgłaszają się oszukani mieszkańcy, którzy byli pewni, że podpisują umowę z Tauronem.

 

Pracownicy firmy z Wrocławia krążą po domach, podając się za przedstawicieli firmy Tauron. Tak zdobywają zaufanie klientów i doprowadzają do podpisania umów na sprzedaż energii elektrycznej.

– Młody człowiek, który mówił, że jest z firmy Tauron, poinformował mnie, że moja umowa wygasa i trzeba podpisać nową na takich samych zasadach – mówi poszkodowany, który zgłosił się do powiatowego rzecznika konsumentów.

Po podpisaniu dokumentów następuje weryfikacja telefoniczna. – Sprzedawca połączył się z własnego telefonu z firmą, żebym potwierdził zawarcie umowy. Musiałem podać PESEL i adres zamieszkania – wylicza poszkodowany. – Potem szybko się ulotnił, nie zostawiając mi kopii umowy – żali się.

Konsumenci nie zdają sobie sprawy, że zawierają umowę z innym podmiotem, do momentu kiedy firma Tauron wysyła do nich informację o zmianie dostawcy energii elektrycznej.

Jeśli podpisujemy umowę poza lokalem przedsiębiorcy, przysługują nam pewne prawa. – Zawsze sprawdzajmy, z kim rozmawiamy – mówi Wiesława Sulima, lubiński powiatowy rzecznik konsumentów. – Poprośmy o legitymację. Nie podpisujmy niczego bez dokładnego przeczytania. Żądajmy pozostawienia kopii umowy. Jeśli mamy wątpliwości, nie musimy zwierać umowy od razu. Wszelkich formalności dokonać możemy w późniejszym czasie w siedzibie firmy. Pamiętajmy też, że zawierając umowę poza lokalem przedsiębiorcy, możemy od niej odstąpić, wysyłając na adres przedsiębiorcy stosowne oświadczenie. Mamy na to 14 dni. Problem polega na tym, że oszukani klienci często nie wiedzą, do kogo takie oświadczenie powinni wysłać – dodaje.

Powiatowy rzecznik konsumentów zachęca osoby, które zostały oszukane przez nieuczciwego sprzedawcę, do kontaktu. Rzecznik pracuje w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lubinie przy ul. Jana Kilińskiego 12 B, pok. nr 29. Można przyjść od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16, zadzwonić 76 74 67 130 lub wysłać e-mail w.sulima@powiat-lubin.pl.


POWIĄZANE ARTYKUŁY