Ograniczony dostęp do świadczeń medycznych to problem, na który uskarża się dziś wielu Polaków. Pacjentom, którym nie udało się dodzwonić do przychodni, NFZ proponuje… dodatkowy numer telefonu.
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił bezpłatną infolinię, na której można zgłosić wszystkie przypadki, w których pacjent miał problem z dostępem do publicznej służby zdrowia. Dotyczy to wszystkich przypadków, gdy pacjent nie może się dodzwonić do poradni, zastał zamknięte drzwi do placówki lub odmówiono mu jakiegoś świadczenia medycznego. Fundusz zapewnia, że indywidualnie rozpatrzy każde zgłoszenie.
Konsultanci pracują całą dobę, przez wszystkie dni tygodnia, pod numerem 800 190 590. Dzwoniąc pod niego pacjent słyszy jednak najpierw, że jeśli ma problemy z dodzwonieniem się do przychodni, powinien spróbować skorzystać z e-wizyty w serwisie Pacjent.gov.pl. Potem następuje przekierowanie do konsultanta. Dziś o godz. 13.30 przed nami były w kolejce na razie dwie osoby, które chciały złożyć skargę na sposób, w jaki działa obecnie służba zdrowia.