Nie kupuj kota w worku

13

Aby po wakacjach pozostały miłe wspomnienia, aby nie tracić swojego urlopu na rozwiązywanie nieprzewidzianych problemów – należy o to zadbać przed podjęciem wiążącej decyzji urlopowej.

Warto wziąć sobie do serca kilka wskazówek, zanim wydamy pieniądze na naszą wymarzoną wycieczkę:

1. Umowę należy zawierać najlepiej na piśmie i przeczytać uważnie, co podpisujemy.
2. Sprawdzajmy na mapie położenie miejscowości i adres hotelu, do którego jedziemy. Określenie „w pobliżu” może oznaczać dystans 10 kilometrów.
3. Zwracajmy uwagę na standard zakwaterowania (3*** w Hiszpanii to nie to samo co 3*** we Włoszech), również na jakość wyżywienia, dodatkowe atrakcje i ewentualne dodatkowe opłaty.
4. Zadbajmy o ubezpieczenie. Sprawdźmy zasady i zakres ubezpieczenia.
5. Miejmy zawsze telefony kontaktowe „pod ręką” do rezydenta, biura podróży, do ambasady lub konsulatu.
6. Sprawdzajmy przewoźnika. Poznajmy prawa pasażera.
7. Pakujmy rozsądnie swój bagaż. Sprawdźmy w regulaminie przewoźnika, za jakie przedmioty nie ponosi on odpowiedzialności. Na walizkach umieśćmy przywieszki ze swoim nazwiskiem i adresem.
8. Reagujmy na bieżąco! Uszkodzony bagaż – na lotnisku należy wypełnić protokół i zachować jego kopię. Hotel inny niż w ofercie – zbierajmy dokumentację (np. pisemne potwierdzenia od rezydenta, dokumentację fotograficzną). Kupujemy produkt z gwarancją – sprawdź, czy serwis gwarancyjny jest dostępny w Polsce.
9. Sprawdzajmy zasady składania reklamacji usługi turystycznej.
10. Pamiętajmy, kto może doradzić i pomóc: Powiatowy Rzecznik Konsumentów, Urząd Marszałkowski, Urząd Lotnictwa Cywilnego, Europejskie Centrum Konsumenckie.


POWIĄZANE ARTYKUŁY