Najnowsza produkcja Almodóvara i nie tylko

119

Najnowszy film Pedro Almodóvara, ale i amerykańskie scence fiction czy komedię, w której główną rolę gra Channing Tatum, można od dzisiaj, 18 lutego, obejrzeć w lubińskim kinie Muza.

„Matki równoległe”

„Matki równoległe” z Penélope Cruz, czyli nowe dzieło Almodóvara pokazywane będzie do 24 lutego, podobnie jak film science fiction „Moonfall”. Nieco dłużej, bo do 3 marca, na ekranach kina Muza będzie gościć produkcja „Pies”.

Oprócz tych trzech nowości jeszcze przez tydzień, do 24 lutego, wyświetlany będzie film „Krime Story. Love Story”.

W sobotę, 19 lutego, o godzinie 12.30 kino Muza pokaże produkcję „Nędzarz i madame”. A przez cały weekend, zarówno w sobotę, jak i niedzielę, młodsi widzowie będą mieli okazję obejrzeć film „Potworna rodzinka 2”.

W cyklu DKF w najbliższą środę, 23 lutego, wyświetlony zostanie „C’mon C’mon”.

Szczegółowy repertuar kina Muza oraz cennik biletów można znaleźć na stronie ckmuza.eu.

O filmach:

„Matki równoległe”

Najnowszy film Pedro Almodóvara, z nagrodzoną za swoją rolę na festiwalu w Wenecji Penélope Cruz, to wyznanie wiary w siłę w kobiet, ich solidarność i odwagę. Czułe, a przy tym żywiołowe; ciepłe, ale niepozbawione dramatycznych zwrotów akcji; pełne nadziei, która przychodzi po bolesnych stratach – „Matki równoległe” portretują życie w jego wszystkich odcieniach. Film został z entuzjazmem przyjęty przez krytykę, która nie szczędzi mu komplementów. Najlepszy Almodóvar od „Wszystko o mojej matce” (Variety), Penélope Cruz w swojej najlepszej roli (Time), Pulsująca emocjami historia (The Wrap), Wielki pean na cześć kobiet (Little White Lies) – piszą zachwyceni recenzenci.

Bohaterki filmu, Janis (Cruz) i Ana (Milena Smit), spotykają się na oddziale położniczym. Ta pierwsza jest dojrzałą kobietą, ta druga ledwie przestała być nastolatką. Obie są singielkami, obie czeka samodzielne macierzyństwo. Janis wie, że sobie poradzi, Ana jest pełna obaw. Wydaje się, że ich ścieżki ledwie się przetną, tymczasem więź, która je połączy, okaże się mocna jak pępowina. Jak to u Almodóvara bywa: zbieg okoliczności może stać się przeznaczeniem, a rodzina z wyboru tą, która zaoferuje bezwarunkową akceptację i miłość.

„Matki równoległe” to nie tylko tragikomiczna, intymna opowieść o bólu i blasku macierzyństwa. To również mocny głos przeciw rodzinnym sekretom i ukrywaniu prawdy o przeszłości. I właśnie kobiety, które tworzą pomost pomiędzy przeszłością i przyszłością, okazują się w filmie Almodóvara bezkompromisowymi rzeczniczkami otwartości przynoszącej ulgę i oczyszczenie.

„Pies”

Pełna humoru i wzruszeń historia przyjaźni między żołnierzem po przejściach i psem z przeszłością na miarę „Nietykalnych” i „Green Booka”. Komedia o byłym żołnierzu, który przemierza kalifornijskie wybrzeże, by dostarczyć krnąbrnego psa na pogrzeb jego zmarłego pana.

Debiut reżyserski i znakomita główna rola Channinga Tatuma.

Sugerowany wiek widzów: od 13 lat.

„Moonfall”

Nowy film Rolanda Emmericha twórcy takich superprodukcji jak „Dzień Niepodległości”, „2012″ i „Pojutrze”.

Znakomita obsada, epicki rozmach i wbijające w fotel efekty specjalne w produkcji łączącej walory kina katastroficznego i science fiction.

Widowisko science fiction o trójce astronautów, która wyrusza w kosmos, by powstrzymać zbliżającą się zagładę Ziemi i odkryć prawdziwą naturę Księżyca.

„Krime Story. Love Story”

Komedia gangsterska Global Studio – twórców filmu „Proceder”. Historia inspirowana prawdziwymi wydarzeniami, opisana w książce rapera Marcina „Kali” Gutkowskiego, jest jak współczesna ekranizacja „Romea i Julii”.

Miasto gniewu, a w nim dzielnica, w której nikt nie ma lekko. Dwóch przyjaciół (Krime i Wajcha) dostają propozycję nie do odrzucenia – zarobienia naprawdę dużych pieniędzy. Planują, że będzie to ich ostatni nielegalny „skok”, który ustawi ich już na całe życie. „Życie” jednak napisze dla nich zupełnie inny scenariusz. Człowiek, na którego dostają zlecenie okaże się ojcem dziewczyny, dla której główny bohater kompletnie straci głowę. Miłość skomplikuje wszystko i nawet taki facet jak Krime, którego nie usidliła wcześniej żadna kobieta, będzie musiał wybrać, co jest dla niego najważniejsze w życiu.

„Nędzarz i madame”

Film ukazuje artystyczną i duchową drogę polskiego powstańca styczniowego, artysty-malarza oraz dobroczyńcy ubogich – Adama Chmielowskiego, który po latach burzliwej młodości postanawia porzucić swoje dotychczasowe życie, a świat poznaje go, jako Brata Alberta. Buntownicza natura oraz niezgoda na zło i cierpienie sprawiają, że ucieka fortelem z carskiej niewoli ukryty w trumnie. Po osiągnięciu sławy porzuca sztukę, aby służyć ludziom. Jego tragiczny los wieńczy załamanie, wydalenie z zakonu jezuitów oraz zamknięcie w zakładzie dla umysłowo chorych. Wkrótce jednak odrodził się i powrócił, jako Brat Albert – przyszły święty. Filmową historię jego życia dopełniają losy sławnych przyjaciół i artystów – Heleny Modrzejewskiej i Józefa Chełmońskiego.

„Potworna rodzinka 2”

Po ostatnich przygodach rodzina Wishbone’ów wróciła do normalnego życia pełnego mniejszych i większych kłopotów. Mały Max jako najniższy w klasie znów musi znosić żarty kolegów, a nastoletnia Fay nie może się pogodzić z faktem, że jej koleżanki są bardziej utalentowane. Tata znów tonie w morzu zawodowej nudy, a mama próbuje wykrzesać iskierkę ciepła, by rozpalić ogień domowego ogniska. Mimo to Wishbone’ów nie może zabraknąć na ślubie ich ukochanej Baby Jagi z upiornie uroczym Renfieldem. Niestety uroczystość zakłóci wtargnięcie Mili Starr Łowczyni Potworów, która sprzed samego ołtarza porwie wystrojoną Babę Jagę. W tej sytuacji rodzinka znów musi stać się potworna! Max wilkołak, Fay mumia, mama wampirka i tata Frankenstein wraz z triem nieodłącznych nietoperzy gotowi są stawić czoła nie tylko Mili Starr, ale całej jej przerażająco idealnej rodzinie, która najwyraźniej ma coś do potworów. Poszukując kryjówki Idealnych, nasi Potworni spotkają takich celebrytów potwornego świata jak Yeti, potwór z Loch Ness, a nawet sam King Konga! Wkrótce wszyscy odkryją, że nikt nie jest do końca ani idealny ani całkiem potworny!

Sugerowany wiek widzów: od 6 lat.

„C’mon C’mon”

Wielki powrót Mike’a Millsa, twórcy niezapomnianych „Debiutantów”, a także spektakularny powrót na ekrany Joaquina Phoenixa, który w „C’mon C’mon” zagrał swoją pierwszą od czasów „Jokera” rolę, zaskakując i całkowicie redefiniując swój wizerunek. Jego bohater – Johnny, dziennikarz radiowy – uczy się uważnie słuchać, budować trwałe więzi, naprawiać błędy przeszłości i… przytulać. Kameralny, przepełniony czułością czarno-biały film Millsa buduje mosty pomiędzy pokoleniami, dodaje otuchy i przykleja plastry na nasze najdotkliwsze rany.

Phoenix wciela się w „C’mon C’mon” w nowojorskiego singla, uroczego, ciepłego dziennikarza, który przemierza Amerykę z mikrofonem, pytając dzieciaki i młodzież o ich życie, marzenia, supermoce i plany na przyszłość. Po drodze reporter odwiedza mieszkającą w Los Angeles siostrę (Gaby Hoffman), z którą nie rozmawiał od lat, a która teraz potrzebuje jego pomocy. Żeby wesprzeć ją w opiece nad dziewięcioletnim synkiem (Woody Norman), Johnny zabiera go ze sobą do Nowego Jorku. Wspólna podróż okaże się lekcją cierpliwości, odpowiedzialności i zwyczajnie: dorosłości, której dziennikarz dotąd unikał. Pozwoli mu także zrozumieć, że prawdziwe supermoce to te, którymi władają matki.


POWIĄZANE ARTYKUŁY