LUBIN. Nie zmieniają się problemy, z którymi niezadowoleni z zakupów lubinianie zwracają się do rzecznika konsumentów. Wciąż przeważają kłopoty dotyczące usług telekomunikacyjnych, ubezpieczeń pojazdów czy reklamacji obuwia i odzieży. Dziś obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta.
– Mimo że większość sprzedawców bez problemu oddaje pieniądze czy też wymienia reklamowane obuwie, wielu klientów ma problem ze zwrotem uszkodzonego towaru – informuje Agnieszka Szostak z biura rzecznika konsumentów.
Problem polega na tym, że większość klientów płaci kartą i zapomina o paragonie. – W takich sytuacjach niezbędne jest okazanie wyciągu z konta, które potwierdzi transakcję – wyjaśnia. W ubiegłym roku przez biuro rzecznika praw konsumenta przewinęło się niemal 900 spraw dotyczących reklamacji odzieży i obuwia.
Coraz częściej zdarzają się także kłopoty związane z usługami telekomunikacyjnymi. Wiele osób zostało nabranych przez firmę „Telekomunikacja Dzień Dobry”. Podczas rozmów telefonicznych abonenci będący klientami Telekomunikacji Polskiej S.A, brały drugi człon nazwy firmy za powitanie. Niejednokrotnie prowadziło to do podpisania przez klientów umowy z konkurencyjną wobec TP SA firmą. Spraw związanych z usługami telekomunikacyjnymi w ubiegłym roku było prawie 500.
Bardzo często porady udzielane konsumentom dotyczą strony pobieraczek.pl. – Oprócz tego mamy do czynienia ze sprawami dotyczącymi usług ubezpieczeniowych, czy też sprzętu RTV i AGD – wylicza Agnieszka Szostak. W ubiegłym roku lubińscy konsumenci aż 4955 razy zwracali się do rzecznika w obronie swoich praw.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje w pokoju nr 1, mieszczącym się na parterze Starostwa przy ul. Kilińskiego 12 b.