Myślała, że to pracownik banku. Straciła 16 tys. zł!

2126

Nie podawajmy żadnych danych przez telefon, uważajmy na oszustów! – policyjne apele znów nie zadziałały. Kolejna mieszkanka naszego miasta dała się nabrać, a tym samym straciła 16 tys. zł!

Zdjęcie ilustracyjne

Na lubińską komendę zgłosiła się mieszkanka, która poinformowała, że została oszukana przez nieznanego mężczyznę, podającego się za pracownika banku.

– Oszust tak poprowadził rozmowę, że nie wzbudził żadnych podejrzeń kobiety. Podczas połączenia telefonicznego pokrzywdzona była pewna, że faktycznie rozmawia z konsultantem jednego z banków w Lubnie – informuje aspirant sztabowy Sylwia Serafin, oficer prasowy KPP Lubin.

Mężczyzna podstępem uzyskał dostęp do szczegółowych informacji, dzięki czemu mógł ukraść pieniądze z konta lubinianki. Kobieta straciła prawie 16 tys. zł.

– Policjanci po raz kolejny ostrzegają przed podawaniem jakichkolwiek danych przez telefon. Nie mamy nigdy pewności kto jest po drugiej stronie słuchawki. Bądźmy zawsze czujni i ostrożni. Nigdy nie zdradzajmy haseł do kont bankowych, numeru BLIK, PIN – u do kart, a także numerów naszych kart płatniczych. Jeżeli dzwoniący pyta o powyższe dane, możemy być niemal pewni, że mamy do czynienia z oszustem – przypomina asp. sztab. Serafin.


POWIĄZANE ARTYKUŁY