Mieszkańcy mają już dość tego remontu

5262

Brud, wiszące kable, niezabezpieczone piony elektryczne, a postępu w pracach nie widać – trwający od trzech miesięcy remont klatki przy ul. Sztukowskiego 17 coraz bardziej daje się we znaki mieszkańcom. Od jednego z nich otrzymaliśmy maila w tej sprawie wraz ze zdjęciami. O komentarz poprosiliśmy przedstawicieli spółdzielni zarządzającej tym budynkiem.

– Trzy tygodnie mieszkania są podpinane pod nową instalację. Kable wiszą. Bez ładu i bez odpowiedniego zabezpieczenia. Skrzynki dostawców usług internetowych wiszą na ścianach na samych kablach. Piony elektryczne są otwarte i niezabezpieczone w żaden sposób. Złom po wycięciu pionów leży na półpiętrze i stanowi ogromne ryzyko, nie tylko dla dzieci które mogłyby się skaleczyć lub zostać przygniecione. Ale także dla bezpieczeństwa przeciwpożarowego – wylicza Czytelnik, która mieszka w remontowanej klatce.

Pan skarży się także na to, że spółdzielnia w żaden sposób nie reaguje na sygnały od mieszkańców w tej sprawie. Twierdzi też, że na miejscu trudno jest zastać robotników, a postępu w pracach nie widać. Widać za to „tylko brud, który po sobie zostawili”.

– Otrzymałem informację, że jedna ze skrzynek wiszących na samych kablach uderzyła w drzwi jednego z mieszkań. Na szczęście nikomu nic się nie stało, jednak strach pomyśleć, co by było, gdyby sąsiedzi wychodzili – dodaje.

Z prośbą o wyjaśnienie tej sytuacji zwróciliśmy się do Tomasza Sobeckiego, prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej im. dr. J. Wyżykowskiego, która zarządza blokiem. W mailowej odpowiedzi otrzymaliśmy stanowisko przedstawiciela firmy EL-VAR Krzysztof Paczyński, która przeprowadza remont.

Poniżej pełna treść przesłanej do nas wiadomości:

Remont na bloku Sztukowskiego 15-17 rzeczywiście rozpoczął się w lipcu 2020. Jest to proces długotrwały, gdyż wymianie podlega instalacja elektryczna,, która jest pod napięciem. Niestety nie możemy zdemontować całej starej instalacji i położyć nowej na raz gdyż odbiorcy byliby bez napięcia dłużej niż 10 godź. a jest to sytuacja nieakceptowalna. W związku z tym wykonawca wymienia sukcesywnie okablowanie, niejednokrotnie włączając się do starej instalacji w celu zapewnienia ciągłości dostaw prądu.

Wiszące przewody i skrzynki teletechniczne czekają na monterów dostawców usług internetowych – niestety wielokrotnie wzywani do usuwania kolizji i przeniesienia i ułożenia okablowanie zgodnie z normami – nie reagują na czas.

Wykonawca otworzył szachty elektryczne w dniu 7.09.20  – zgodnie z harmonogramem – niestety dopiero w dniu wczorajszym dostawca usług internetowych dotarł na blok wykonywać założone harmonogramem prace.

Zapewniamy Państwa że prace wykonywane na tym i innych blokach są wykonywane z należytą starannością i pod naszym nadzorem.


POWIĄZANE ARTYKUŁY