Miejski angielski

27

Z roku na rok różnice w wynikach egzaminów gimnazjalnych z angielskiego, pomiędzy uczniami ze szkół wiejskich a uczniami ze szkół miejskich, są coraz większe.

 

W szkołach wiejskich wyniki egzaminów z angielskiego są znacznie gorsze niż w miejskich. Takie informacje potwierdzają analizy wyników sprawozdania Centralnej Komisji Egzaminacyjnej za 2011 rok. Wynika z nich również, że ta dysproporcja się pogłębia. Uczniowie ze szkół wiejskich mogą mieć więc problem z dostaniem się do wybranej przez siebie szkoły ponadgimnazjalnej, z uwagi na mniejszą ilość punktów.

Wyniki egzaminów gimnazjalnych z części matematyczno-przyrodniczej oraz humanistycznej w szkołach wiejskich i miejskich kształtują się praktycznie na tym samym poziomie. Barierą staje się tylko język angielski. W związku z tym, Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej chce, aby wprowadzone zostały zmiany do rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej w kierunku, aby wyniki egzaminu w części językowej były brane pod uwagę przy rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych dopiero po usunięciu różnic w poziomie nauczania.

EFRWP prowadzi również program Youngster, adresowany do uczniów klas trzecich gimnazjum z terenów wiejskich. Ma to na celu zmniejszanie tej dysproporcji.


POWIĄZANE ARTYKUŁY